וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח מחקו 60 מיליון שקל ב-2001 עקב קריסת מבטחי משנה

שלומי שפר

4.10.2002 / 7:33

נוסף על אסונות הטבע הרבים ואירועי 11 בספטמבר, החלו חברות הביטוח לצבור הפסדים עקב הנפילות בשוקי ההון בעולם



ענף הביטוח בישראל מחק ב-2001 כ-60 מיליון שקל בעקבות קריסה של מבטחי משנה בחו"ל; זו היתה שנה גרועה במיוחד לחברות ביטוח המשנה בעולם. נוסף על אסונות הטבע הרבים ואירועי 11 בספטמבר, החלו חברות הביטוח לצבור הפסדים עקב הנפילות בשוקי ההון בעולם. כתוצאה מכך קרסו כמה חברות ביטוח משנה - העיקרית שבהן היא אינדיפנדנט הבריטית.



חברות הביטוח הישראליות, בעיקר בתחום הביטוח הכללי, מעבירות סיכונים למבטחי משנה. חברות הביטוח מעבירות חלק מהפרמיה למבטחות המשנה, שמתחלקות עמן בתשלומי התביעות.



כאשר חברת הביטוח נדרשת לשלם עבור תביעה, היא מעבירה את התשלום לבעל הפוליסה ורק לאחר מכן פונה למבטחת המשנה בחו"ל ומבקשת ממנה להחזיר לה את חלקה בתביעה. אם מבטחת המשנה קרסה, היא לא תוכל להחזיר לחברת הביטוח הישראלית את הכסף, וכך ייגרם למבטחת הישראלית הפסד. בפיקוח על הביטוח במשרד האוצר חוששים כי המגמה של קריסת מבטחי המשנה תימשך גם ב-2002 ובשנים הקרובות, לנוכח מצבן הקשה של מבטחות משנה רבות.



הפיקוח על הביטוח החליט לפני כשבועיים לחייב את חברות הביטוח לפעול בעניין זה. על פי ההוראות החדשות, החברות חייבות למנות אחראי מטעמן, שיידרש לנהל מערכת רישום ממוחשבת, המציגה את מידת החשיפה של החברה למבטחי המשנה באופן נפרד. על פי ההנחיות החדשות, יתחילו חברות הביטוח להפריש בגין החובות המסופקים באופן מסודר ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully