וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעלים משלמים תוספת יוקר למרות התנגדות איגוד התעשיינים

חיים ביאור

4.10.2002 / 8:39

עם המפעלים שחתמו על הסכמי שכר חדשים לעובדים נמנים: קונצרן המזון אסם, וקונצרן הפרמצבטיקה טבע



עשרות מפעלים המאוגדים בהתאחדות התעשיינים חתמו בחודשים האחרונים על הסכמי שכר לעובדיהם, הכוללים פיצוי על ההתפרצות האינפלציונית במחצית הראשונה של 2002, חרף התנגדותה של ההתאחדות לתשלום תוספת יוקר לשכירים.



עם המפעלים שחתמו על הסכמי שכר חדשים לעובדים נמנים כאלה המנוהלים על ידי נשיאי התאחדות התעשיינים בעבר: הנהלת קונצרן המזון אסם , שבו שותף נשיא ההתאחדות לשעבר דן פרופר, חתמה על הסכם קיבוצי עם הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, ולפיו יקבלו העובדים תוספת שכר של 10%-3.5%, בהתאם לתפוקה; בקונצרן התרופות טבע נחתם הסכם קיבוצי עם מועצות הפועלים בירושלים, בפתח תקוה, בנתניה ובקרית שמונה, לפיו שליש מהעובדים יקבלו תוספת שכר של 3.5%, שליש יקבלו תוספת של 5.5% והשליש הנותר יקבלו תוספת של 6.5%, בהתאם לתרומה למפעל. יו"ר מועצת המנהלים של טבע הוא אלי הורביץ, בעבר נשיא התאחדות התעשיינים.



מזכ"ל הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה, אמר אתמול כי בנוסף לכך נחתמו הסכמים המבטיחים תוספת שכר כפיצוי על ההתייקרויות במפעל טמפו בנתניה (תוספת של 8%) ובמפעל הסיגריות דובק בפתח תקוה (תוספת ממוצעת של 5%). זאת בעוד שבמפעל לוריאל למוצרי קוסמטיקה בנתניה נחתם הסכם לשיפור התנאים הנלווים לשכר, כגון הגדלת מספר ימי החופשה וימי ההבראה השנתיים, ייסוד קרן השתלמות לעובדים והשתתפות ההנהלה בהוצאות בגין מעונות לילדי העובדים.



עוד אמר יאקה שבענף האפייה נחתם לפני שבועות אחדים הסכם המבטיח ל-7,000 עובדיו תוספת שכר של 3% למפרע מיולי 2002 ועוד 4% מינואר 2003.



לדבריו, עשרה מפעלים נוספים חתמו על הסכמים המבטיחים תוספת שכר לעובדים, "אך הם מעדיפים שלא נפרסם את שמותיהם, כדי לא להביך את צמרת התאחדות התעשיינים או לא להפריע לה במשא ומתן שהיא עתידה לנהל עם ההסתדרות בשאלת תשלום תוספת היוקר".



יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, קרא אמש לנשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, "להפסיק להתמהמה ולהקים מיד צוות מוסמך שיפתח במו"מ ללא תנאים מוקדמים על המועד לתשלום תוספת יוקר לעובדים". פרץ הבהיר שהוא אינו נלהב להשבית את המשק וכי הוא מאמין שניתן לפתור את המשבר באמצעות מו"מ.



ביום ראשון הקרוב תקיים ההסתדרות הפגנה של מאות עובדים בקריית שמונה, בדרישה לשלם לעובדים תוספת יוקר ובמחאה על הקיצוצים בתקציב המדינה ל-2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully