וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים איילון מונה למתאם בין ההסתדרות לבין משרד האוצר

חיים ביאור

4.10.2002 / 9:08

איילון אילוז שימש עד לאחרונה יו"ר רשת בתי הספר המקצועיים עמל



ד"ר חיים איילון אילוז מונה אתמול על ידי יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, לתפקיד המתאם בין קרנות הפנסיה שבשליטת ההסתדרות לבין משרד האוצר. איילון אילוז שימש עד לאחרונה יו"ר רשת בתי הספר המקצועיים עמל.



בהסתדרות הוחלט ליצור תפקיד חדש זה לנוכח המתח הגובר בינה לבין אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, המבקש למנות מנהלים מורשים מטעמו לקרנות הפנסיה הוותיקות. העילה לכוונה זו היא הגירעונות האקטואריים בקרנות פנסיה אלה, שהסתכמו בסוף 2001 לפי נתוני האגף ב-60 מיליארד שקל - ב-10 מיליארד שקל יותר מהגירעונות שנרשמו בסוף 2000.



לקראת מינוי המנהלים המורשים דרש אגף שוק ההון מהנהלות הקרנות הוותיקות להעביר לידיו עד 20 באוקטובר את הדו"חות הכספיים והאקטואריים שלהן, לקראת חידוש הליך השימוע למנהליהן בחודשיים הקרובים. ההסתדרות מתנגדת למינוי מנהלים מורשים מטעם משרד האוצר לקרנות שבשליטתה. לטענתה, אין ערובה לכך שהמנהלים המיוחדים יבריאו את הקרנות, כפי שניתן ללמוד ממינויו של מנהל מורשה לקרן הפנסיה של פועלי הבניין בסוף 96', שלא מנע את התמוטטות הקרן.



ההסתדרות חוששת כי מינוי המנהלים המורשים יהיה צעד מקדים לקראת הוצאתן למכירה של קרנות הפנסיה החדשות, שהן חברות בנות של הקרנות הוותיקות. ההסתדרות מתנגדת גם להליך השימוע למנהלי הקרנות, בטענה שהוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון מורכבת מנציגי חברות ביטוח העוינים את הקרנות.



איילון אילוז אמור במסגרת תפקידו לקרב בין עמדות אגף שוק ההון וההסתדרות, במטרה להשיג הבנות שימנעו את מינוי המנהלים המורשים ואת הוצאת קרנות הפנסיה החדשות למכירה. המינוי של איילון אילוז בא נוסף על שכירת שירותיו של משרד עוה"ד יעקב וינרוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully