וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי פיצה לקוחות ב-12 מיליון דולר בעקבות המעילה בשווייץ

שלומי שפר

4.10.2002 / 8:04

המעילה בכ-100 מיליון דולר - הגדולה ביותר שהתגלתה עד היום בבנק ישראלי; הבנק הפריש הסכום ב-2001, ולא צפוי לבצע הפרשות



בנק לאומי פיצה לקוחות של חברת ניהול התיקים השוויצרית אלפיננס בסכום כולל של כ-12 מיליון דולר; מדובר בלקוחות שהפסידו סכומי כסף בעקבות המעילה שהתגלתה בבנק לאומי שווייץ לפני כשנתיים. מלאומי נמסר כי הבנק כבר הגיע להסדר עם כמחצית מהלקוחות שנפגעו מהמעילה.



המעילה בלאומי שווייץ, בסכום כולל של כ-100 מיליון דולר, היא הגדולה ביותר שהתגלתה עד היום בבנק ישראלי. הבנק כבר הפריש את הסכום הזה ב-2001, כך שהוא אינו צפוי לבצע הפרשות בגין הפיצוי האחרון. כמו כן נמצא הבנק במו"מ עם הלקוחות שעדיין לא קיבלו פיצוי בגין המעילה ועם חברות הביטוח לקבלת פיצוי מלא או חלקי על הסכום.



המעילה בלאומי שווייץ התגלתה בינואר 2001 בסניף הבנק בציריך בעקבות תלונה של לקוח. בדיקה של הבנק העלתה כי בעשרות חשבונות של לקוחות בוצעו פעולות ללא הרשאה, שהסבו נזק כבד לאותם לקוחות. המעילה נעשתה על ידי ארנסט אימפלד, שווייצי שהיה חבר בהנהלת לאומי שווייץ וניהל את המחלקה לבנקאות פרטית.



אימפלד לא לקח את הכסף לכיסו, אלא חרג מטווח הסמכויות שניתן לו על ידי הלקוחות, ביחס להרכב תיק ההשקעות שלהם. כוונתו המקורית היתה לשפר את מצב לקוחותיו, שאיבדו את השקעותיהם בגלל האופן שבו השקיע את כספם, ולשם כך זייף הוראות של לקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully