וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יתד נאמן" ו"המודיע" ביקשו מביה"ד להגבלים לאחד את מערכות השיווק

אליסה אודנהיימר

4.10.2002 / 9:12

כל אחד מהעיתונים ימשיך לפעול כיישות עצמאית עם מערכת עיתונאית נפרדת, למעט חלק מענייני השיווק



העיתונים החרדיים "יתד נאמן" ו"המודיע" פנו לבית הדין להגבלים עסקיים בבקשה לאשר הסדר כובל ביניהם, לפיו יאחדו את מערכות השיווק של העיתונים שהם מוציאים לאור. החברות מציינות כי כל אחד מהעיתונים ימשיך לפעול כיישות עצמאית, למעט חלק מענייני השיווק. כל אחד מהם צפוי להמשיך ולהפעיל מערכת עיתונאית עצמאית ונפרדת.



בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף ארנון, נטען כי אמנם שני העיתונים מיועדים לציבור החרדי, אך לפלגים שונים בו, ולכן קהל היעד של כל עיתון שונה ואין תחרות ביניהם. "המודיע" פונה בעיקר לקהל החסידי החרדי-אשכנזי, בעוד ש"יתד נאמן" פונה לקהל ליטאי ולדתיים בני עדות המזרח.



עוד נטען כי בשל הקהל המצומצם של כל אחד מהעיתונים והקשיים הכלכליים הניכרים במשק, מעוניינות החברות לייעל את מערך השיווק, לצמצם בהוצאות ולהפעיל מערכת שיווק משותפת.



מערכת שיווק כזו תאפשר הן התקשרויות לפרסום בכל אחד מהעיתונים בנפרד והן התקשרויות משותפות לפרסום מקביל בשני העיתונים.



החברות טוענות כי חלקן בשוק העיתונות הכללי מזערי, וכי גם בשוק המצומצם של העיתונות הכתובה החרדית משקלן אינו מכריע. על פי הנתונים שהציגו, לכל אחד מהעיתונים כ-15 אלף קוראים המקבלים את העיתון לביתם. בנוסף מופצים העיתונים לחנויות בהיקף הבא: יתד נאמן כ-5,000 עיתונים בימי חול וכ-8,000 בימי ששי; "המודיע" כ-2,000 עיתונים בימי חול, וכ-10,000 בימי שישי



לטענתן, על פי נתונים שנמסרו לנציגיהן באחרונה על ידי עיתונים מתחרים, תפוצתו של עיתון "יום הששי" 36 אלף מנויים, "יום ליום" 14 אלף, "משפחה" 20 אלף, "עולם החסידות" 12 אלף, "השבוע" 15 אלף, "משפחה טובה" 30 אלף, ו"קו עיתונות דתית" (רשת מקומונים ארצית) 120 אלף.



כיום פועלות מערכות השיווק של החברות בשני המוקדים, בירושלים ובבני ברק. מערכת השיווק המשותפת, כשתוקם, תמשיך לפעול במפוצל, כך שכל אחד מהמרכזים יפעל כמוקד שישרת את דרישותיהם של שני העיתונים. מוקדי השיווק החדשים יחלקו ביניהם את האחריות לאזורי הפעילות המרוחקים, בצפון ובדרום, ובכך יינתן שירות טוב יותר לתושבים באזורים אלה, שנמנע מהם בשל בזבוז התשומות הנובע מהפעילות במקביל.



קיומה של מערכת שיווק מאוחדת, הוסיפו, תאפשר הוזלת עלויות הן לעיתונים הן למפרסמים המעוניינים בפנייה רחבה לכלל ציבור החרדי. כמו כן האיחוד יוביל לייעול מערכות השיווק ולהוזלת עלויות חיוניות שייטיבו עם ציבור הקוראים בשיפור השירות, בחיסכון בעלויות שירותי הפרסום המיועד לציבור הרחב ובהקמת מועדון לקוחות שיאגד את כוחם הצרכני (הע 7008/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully