וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר נדרשת למצוא משקיע אסטרטגי נוסף שיזרים לקופתה 50 מ' ד' על פי ההסכמים עם השותפים האסטרטגיים

אלי דניאל

4.10.2002 / 8:17

הגיוס צריך להתבצע עד ה-31 במארס 2003; סמנכ"ל הכספים של החברה, אמיר הראל: "להערכתי, לא יקרה שום דבר אם לא נעמוד בכך עד למועד עליו הוסכם"



על רקע הודעתה של חברת טאואר ולפיה היא השלימה ביומיים האחרונים גיוס סכום בהיקף של 44.7 מיליון דולר מהמשקיעים האסטרטגיים והפיננסיים שלה - סנדיסק, אליאנס סמיקונדקטור, מקרוניקס אינטרנשיונל, קוויקלוג'יק, החברה לישראל וקרן אתגר II, מתברר כי טאואר עודנה ממשיכה לחפש משקיעים אסטרטגיים נוספים אשר ישקיעו בה סך של 50 מיליון דולר עד לתום הרבעון הראשון של שנת 2003, כך עולה מתשקיף הנפקת הזכויות אותו פירסמה החברה בראשית השבוע.



כל זאת, משום שבמידה והחברה לא תעמוד בתנאי זה, הרי שהמשקיעים האסטרטגיים לא יהיו מחויבים להשקיע בחברה תשלום נוסף בהיקף של 44.7 מיליון דולר בין השגת אבן הדרך החמישית.



אמיר הראל, סמנכ"ל הכספים של טאואר, התייחס להתחייבות זו של החברה ומסר ל-TheMarker כי "במסגרת סט החוזים שנחתם עם המשקיעים האסטרטגיים, הם הביעו רצון שנביא עוד משקיע כמוהם אשר יזרים לחברה 50 מיליון דולר. זה לא חייב להיות משקיע אחד, ויכולים להיות גם שני משקיעים שונים שכל אחד ישקיע סכום דומה לזה שמשקיעה קוויקלוג'יק (25 מיליון דולר - א.ד). במקור היינו צריכים לעשות זאת עד לאוקטובר 2001, אולם הגענו להסכמה על דחייה. להערכתי לא יקרה שום דבר אם לא נעמוד בכך עד למועד עליו הוסכם".



באשר להסכמי המימון של טאואר עם בנק הפועלים ובנק לאומי , הרי שעד כה ניצלה טאואר אשראי בהיקף של 244 מיליון דולר מתוך מסגרת האשראי הכוללת העומדת על 500 מיליון דולר. הריבית על האשראי שכבר נלקח עומדת על Libor+1.55%, כאשר בגין מסגרת האשראי הבלתי מנוצלת נדרשת טאואר לשלם עמלה בשיעור של 0.25% לשנה.



על פי הסכמי המימון הללו היתה אמורה טאואר לעמוד בכמה אבני דרך פיננסיות: לגייס 39 מיליון דולר עד לסוף חודש יולי 2002, עוד 30 מיליון דולר עד לתום השנה, ו-34 מיליון דולר נוספים עד לתום שנת 2003.



אלא שהבנקים והחברה הגיעו להסכמה כי הדד-ליין של גיוס יולי יידחה לאוקטובר, כאשר על מכסת 39 מיליון הדולרים ייספרו הגיוסים והעסקות הבאות: 9 מיליון דולר שינבעו לחברה מעסקה טכנולוגית עם חברה יפנית (ככל הנראה מדובר בהסכם עליו חתמה טאואר לפני שלושה חודשים עם חברה יפנית בנוגע לייצור מוליכים למחצה ולפיתוח משותף של טכנולוגיית MicroFlash מתקדמת); 15 מיליון דולר מהקצאת המניות לקרן הפנסיה הקנדית OTPP; הנפקת הזכויות אשר עשויה להניב כ-34 מיליון דולר, מזה מובטח גיוס סך של כ-20 מיליון דולר (לאור התחייבותם של המשקיעים האסטרטגיים).



נתונים נוספים המופיעים בתשקיף של טאואר מלמדים על כך שהשגת אבן הדרך החמישית של ה-Fab 2 - ייצור מוצלח של 5,000 פרוסות סיליקון במשך שני חודשים רצופים, היתה אמורה להיות בחודש הבא, אם כי באפשרותה של טאואר לדחות מועד זה בשבעה וחצי חודשים. בטאואר מצפים כי החברה תצליח להשיג את אבן הדרך החמישית לא יאוחר מיולי 2003.



התשקיף של טאואר מספק הצצה אל רשימת לקוחותיה. כך, במחצית הראשונה של שנת 2002 היו לחברה שני לקוחות עיקריים אשר תרמו לה למעלה ממחצית מהכנסותיה. ההסכם עם נשיונל סמיקונדקטור תרם לטאואר כ-36% מהכנסותיה ואילו מוטורלה תרמה לטאואר כ-16% מההכנסות. ארבע לקוחות נוספים ייצרו לחברה כ-20% מסך הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה. לאחר שברבעון השני של השנה הציגה טאואר גידול בהכנסות, בהשוואה לרבעון הראשון, מציינים בטאואר כי אין וודאות שמגמה זו תימשך עד תום שנת 2002, אם כי בחברה צופים גידול צנוע בהכנסות במחצית השניה של השנה.



לשם הקמת מפעל ה-Fab 2 במגדל העמק, התחייב מרכז ההשקעות לתת לטאואר מענק בהיקף של 250 מיליון דולר. עד לתום המחצית הראשונה של שנת 2002 קיבלה החברה ממרכז ההשקעות מענק בסך של כ-61.8 מיליון דולר. ואם כבר מרכז ההשקעות, הרי שעל פי ההסכם שהושג בין החברה לבין מרכז ההשקעות בגין המענקים שניתנו למפעל ה-Fab 1, טאואר הסכימה כי במידה ולא תעמוד בשני תנאים הנוגעים להכנסות והעסקת עובדים, מרכז ההשקעות יוכל לדרוש ממנה בחזרה סך של כ-3.5 מיליון דולר.



על פי תנאים אלה, אשר מבוססים על ההערכה שיחול שיפור בתנאי השוק, מפעל ה-Fab 1 של החברה יצטרך להשיג בשנת 2003 ובשנת 2004 הכנסות מינימום בסך של 90 מיליון דולר ו-100 מיליון דולר, בהתאמה, וזאת במקביל להעסקה של 600 עובדים לפחות בשנת 2003 ו-625 עובדים בשנת 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully