וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לא לאפשר לפרקליטי טל יגרמן ודוד הבי להיות נוכחים בחקירותיהם

אליסה אודנהיימר

4.10.2002 / 9:24

ההודעה הוגשה בתגובה לעתירה של השניים, בה ביקשו להורות לרשות שלא לחקור את השניים ללא נוכחות עורכי דינם



חקירת טל יגרמן ודוד הבי בידי רשות ניירות ערך עדיין לא הסתיימה, והערכת החוקרים היא כי הם יזומנו לחקירות נוספות בהמשך. כך עולה מהודעה לבג"ץ שהגישה אתמול פרקליטות המדינה. ההודעה הוגשה בתגובה לעתירה של השניים, שבה ביקשו להורות לרשות שלא לחקור את השניים ללא נוכחות עורכי דינם. כמו כן ביקשו יגרמן והבי צו ביניים שימנע מהרשות לחקור אותם ללא נוכחות עורכי דינם עד לבירור העתירה. הפרקליטות טענה בתגובה כי ייגרם נזק רב אם המשך החקירה יעוכב עד לבירור העתירה.



יגרמן והבי, החשודים במעורבות בפרשת פלד-גבעוני, עתרו לבג"ץ לפני כשלושה שבועות נגד רשות ניירות ערך ומנהל מחלקת החקירות שלה, גיורא הרטוג. בעתירה ביקשו יגרמן והבי לאפשר לפרקליטיהם להיות נוכחים בחקירותיהם ברשות. יגרמן הוא היועץ הפיננסי של קבוצת פלד-גבעוני; הבי הוא שותף של פלד, גבעוני ויגרמן.



הפרקליטות טענה בתגובתה, שהגישה המשנה לפרקליטת המדינה לעניינים פליליים עו"ד נאוה בן אור, כי קביעת כלל לפיו כל נחקר זכאי לנוכחות עורך דין בחקירתו אינה מעשית. כמו כן טוענת הפרקליטות כי יעילותה של החקירה המשטרתית תפחת עד מאוד אם בכך תתבטא זכותו של חשוד להיוועצות בעורך דין.



הפרקליטות טענה כי העותרים לא ציינו בעתירה מה יהיה טיבה של נוכחות עורך הדין בחקירה: האם יוכל להתערב במהלך החקירה כדי לייעץ למרשו כיצד להשיב לשאלה הנשאלת, או להזהירו מפני תחבולה המסתמנת לנגד עיניו? האם יורשה לרשום רשימות על המתרחש בחקירה או אף להקליט את מהלכה?



הפרקליטות גם שואלת כיצד תיראה חקירה משטרתית כשעורך דין אחד מייצג כמה חשודים, כאשר אחד מהם מבקש לגשש את דרכו לחתימת הסכם עד מדינה, או מבקש להודות משום שהוא מגיע למסקנה כי כך ייטב לו. יש להביא בחשבון גם את החשש לדליפת מידע על מהלך החקירה, באמצעות הסניגור, דבר העלול להביא להעלמת ראיות ולתיאום גרסאות עם חשודים נוספים, שהמשטרה עדיין לא הגיעה אליהם (בג"ץ 7738/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully