וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת יועצי המס: יש להכיר בהוצאות משקי הבית ולהטיל מס על כל ההכנסות

בן ציון ציטרין

4.10.2002 / 10:17

בד בבד מציעים יועצי המס לצאת במבצע חד פעמי של הלבנת הון לעוסקים תוך תשלום מס מופחת בשיעור 15%-10% על הכנסותיהם בעבר



על רקע הירידה בגביית המסים מתחילת 2002 והגידול בכלכלה השחורה, יש להכיר בכל ההוצאות הפרטיות של משקי הבית ובמקביל להטיל מס על כל ההכנסות - הצעה זו גובשה על ידי לשכת יועצי המס ותועבר בשבוע הבא למשרד האוצר, חברי ועדת הכספים וראשי אגפי המסים. בד בבד מציעים יועצי המס לצאת במבצע חד פעמי של הלבנת הון לעוסקים תוך תשלום מס מופחת בשיעור 15%-10% על הכנסותיהם בעבר, וכן להחיל חובת דיווח כללית בנוסח מקוצר על כל האזרחים מגיל 18.



נשיא לשכת יועצי המס, יעקב וירז'בינסקי, אמר כי הצעה זו תיתן מענה לירדה החריפה בגביית המסים מתחילת 2002. הסכומים הנוספים שייגבו, הוסיף, יופנו להשקעות במשק, יעודדו את הפעילות הכלכלית שנשחקה ויוציאו אותו מהמיתון הכבד.



צעד זה גם יוביל לצמצום דרסטי בתופעת הכלכלה המקבילה, קרי, ההון השחור, ההולכת ומתרחבת.



על פי ההצעה, יכירו שלטונות המס בכל ההוצאות הפרטיות לקיום ולמחיה של משקי הבית, תוך קביעת תקרה להוצאות. ההכרה בהוצאות פרטיות תדרבן אזרחים לדרוש חשבוניות מכל הספקים של שירותים ומוצרים וכך יורחב מעגל העסקים הכלולים ברשת משלמי המס, שתתבסס על נתונים עדכניים.



במקביל, יוטל מס מלא על כל ההכנסות - הן מעבודה והן מהכנסות פאסיוויות דוגמת השכרת דירות למגורים (שכיום פטורות ממס עד 7,000 שקל בחודש), הכנסות מפנסיות מוקדמות בישראל ובחו"ל, קבלת דיווידנדים והכנסות מחו"ל.



לדברי וירז'בינסקי, אימוץ ההצעה יוביל לפישוט מערכת הגבייה, שכיום קיימים בה פטורים והטבות רבות בהיקף של מיליארדי שקלים. לדעת יועצי המס, הפעלת חובת דיווח כללית תאפשר שקיפות רבה יותר בכנסותיהם של האזרחים וכך ייחסכו מיליארדי שקלים בהעברות המוסד לביטוח לאומי כגון דמי אבטלה, דמי הבטחת הכנסה וקצבאות נכות וכן בהחזרים של מס הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully