וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי מס לאגף המכס ומע"מ: יש לתקן את שיטת החיוב במס קנייה

בן ציון ציטרין

4.10.2002 / 10:28

לדבריהם, קיים מצב אבסורדי, בו היצרן חייב בתשלום מס קנייה, שלא חל על מחיר המוצר בעת המכירה לסיטונאי אלא על המחיר בו מוכר הסיטונאי את המוצר לקמעונאי



יש לתקן לאלתר את שיטת החיוב במס קנייה, משום שמדובר בחוק שהיצרנים והיבואנים אינם יכולים לקיימו ובלית ברירה הם עוברים על החוק - כך קובעים שני מומחים לדיני מס עקיף, עוה"ד מיכל זילברשטיין ודוד גולדמן ממשרד עוה"ד ד. פוטשבוצקי, בפנייה לאגף המכס ומע"מ.



לדבריהם, קיים מצב אבסורדי, בו היצרן חייב בתשלום מס קנייה, שלא חל על מחיר המוצר בעת המכירה לסיטונאי אלא על המחיר בו מוכר הסיטונאי את המוצר לקמעונאי - מכירה שעדיין לא התבצעה. מחיר זה, הוסיפו, אינו ידוע כלל ליצרן, והסיטונאי בדרך כלל אף יעשה מאמץ להסתירו מהיצרן, כדי לא לחשוף את גובה הרווח שלו ולהפסיד יתרון מסחרי. לפיכך משלם היצרן מס קנייה על מחיר משוער.



זילברשטיין וגולדמן מוסיפים, כי אם יתברר למבקרי מס קנייה שהסיטונאי מוכר את המוצר לקמעונאי במחיר גבוה יותר, - מידע גלוי בפני רשויות המס - יידרש היצרן להשלים את המס החסר.



באחרונה מנהל האגף חקירות נגד יבואני סיגריות וחברת דובק בקשר להעלמות מס קנייה. הרקע - הפער בין המחיר המומלץ על ידי היצרן לבין מחיר המכירה לצרכן. החשודים טוענים, כי מאז ביטול הפיקוח על המחירים, אין להם שליטה על מחיר המכירה של סיגריות בחנויות.



לדברי זילברשטיין וגולדמן, מס הקנייה על סיגריות מוטל על המחיר לצרכן. היצרן נדרש לשער מהו המחיר הסופי בו יימכר המוצר בכל קיוסק או חנות, עוד בשלב מכירת הסחורה לסיטונאי.



השניים מציעים לתקן את חוק מס קנייה ולהתאימו לחוק מע"מ, ולפיו ייגזר המס ממכירות בפועל של היצרן והיבואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully