וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדי סוויס צונחת ב-15% לשפל של עשור בשל חששות מהפסד כבד וגיוס הון לתמיכה בחטיבת הביטוח

סוכנויות הידיעות

4.10.2002 / 14:10

שלשום הזהירה S&P שדירוג האשראי של הבנק בסכנה; שווי השוק העומד על כ-20.3 מיליארד דולר, הופך את הבנק לדברי אנליסטים, למועמד רצינית להשתלטות עוינת



מניות קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, שבו ונפלו היום בשל החשש מפני הפסד גדול ברבעון השלישי ושמועות עקשניות שיידרש לגייס הון טרי כדי לתמוך בחטיבת הביטוח עתירת הקשיים של הבנק. מניית הבנק צנחה בלמעלה מ-15% לשפל של 9 שנים וחצי, לאחר שגם אתמול איבדה 14%.



החשש שקבוצת האחזקות עתירת החובות של המשקיע השווייצי מרטין אבנר, תמכור נתח מניות הבנק שבידה, הנאמד בקרוב ל-5% מכביד גם הוא על מניית הבנק, לדברי אנליסטים. קבוצת הכימיקלים לונצה אמרה מוקדם יותר היום שאבנר ימכור קרוב ל-20% ממניות הקבוצה הנמצאות בידו. הידיעה עוררה חשש שאבנר ייפטר באורח דומה ממניות חברות שווייציות מובילות המצויות בידו, ביניהם קרדי סוויס.



עם זאת מספר משקיפים טוענים שתגובת השוק מוגזמת. "ניכרת בשוק מכירת בהלה, אך הבנק אינו מצוי כלל במצוקה", אמר זק-הנרי גאולאר, אנליסט במריל לינץ'. "זה מרחץ דמים", אמר כריסטוף ריצ'ארד, אנליסט בנקים בזורכר קנטונלבנק, "זה מוגזם לחלוטין". מניית הבנק איבדה עד עתה השנה שני שלישים מערכה.



סוכנות דירוג האשראי S&P הזהירה שלשום שהיא עלולה להוריד את דירוג האשראי של הבנק לאחר שקרדי סוויס הזרים 1.35 מיליארד דולר לחטיבת הביטוח ווינתרתור, הזהיר מפני הזרמות הון נוספות ואותת על הפסד רבעוני ניכר נוסף ברבעון שזה עתה הסתיים.



שווי השוק המצומק של הבנק, העומד על כ-30 מיליארד פרנק שווייצי (20.3 מיליארד דולר), הופך את הבנק, לדברי אנליסטים, למועמד רצינית להשתלטות עוינת. לדבריהם חטיבת בנקאות ההשקעות של הבנק לבדה מוערכת בסכום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully