וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הוזלה: תעריפי המים יוזלו בחודש ינואר ב-3%

הדי כהן

25.10.2015 / 8:18

מדובר בירידה מצטברת של 20% ב-3 השנים האחרונות. מנהל רשות המים אלכסנדר קושניר: "המהלך מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות. אני משוכנע שגם בשנה הבאה, נוכל לקדם התייעלות נוספת ולהוזיל את המחיר"

ברז מים. ShutterStock
ברז מים/ShutterStock

תעריף המים ירד ב-1 ינואר ב-3%- כך הודיעה בסוף השבוע מועצת רשות המים. מדובר בירידה מצטברת של 20% ב-3 השנים האחרונות. הוזלת התעריף מתאפשרת בזכות הפחתת תעריף החשמל בשנה האחרונה בכ-16%. עלות החשמל היא העלות העיקרית בתהליך התפלת המים.

ברשות המים מציינים, כי ניתן לזקוף את ההוזלה גם להתייעלות תאגידי המים. אלו החליפו ושיפרו תשתיות ישנות, מה שאפשר את ירידת פחת המים. עוד הם מתגאים בכך, שההוזלה מתאפשרת למרות גידול משמעותי בתשלומים הצפויים בגין רכישת מים מותפלים.

ואולם, למרות ההוזלה הצפויה, יש לציין כי יישום לפחות חלקי של המלצות ועדת בלינקוב, היה מאפשר הוזלה ניכרת יותר בתעריף המים. הוועדה בחנה דרכים לייעל את משק המים בכלל ואת חברת המים הממשלתית מקורות בפרט. המלצות הוועדה כוללות תיקוני חקיקה, רפורמה בהיטלי ההפקה שמשלמים כל מפיקי המים, החזרת השליטה של מקורות בחברת מפא"ר ועוד. יישום המלצות הוועדה אמור להוביל להורדת תעריפי המים ב-7%-8%.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ הגיב להוזלה וטען: "אני מברך על ההפחתה במחירי המים. משק המים בישראל צריך להמשיך ולהתייעל, כדי לספק לציבור הרחב, מים איכותיים במחירים סבירים בסביבה המדברית למחצה של המזה"ת".

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר הוסיף כי "המהלך מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות, רפורמות שייצבו את משק המים ומאפשרות לכל צרכן לצרוך מים באופן מושכל ללא מגבלות. אני משוכנע שגם בשנה הבאה, נוכל לקדם התייעלות נוספת של כל הגורמים במשק המים ולהביא להקטנה נוספת של התעריף לצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully