וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזייה על פסל "התרוממות" תעודד מודעות לסרטן השד

25.10.2015 / 8:52

על מנת לשכנע נשים להיבדק לגילוי סרטן השד החל מגיל 30 כיסתה עמותת אחת מתוך תשע את העיגולים של פסל "התרוממות" של מנשה קדישמן המוצב על יד הבימה בתל אביב בחזייה ורודה

החזייה הורודה.
הפסל מכוסה בחזייה

לרגל חודש המודעות לסרטן השד יצאה עמותת "אחת מתשע" בפעילות ראשונה מסוגה בישראל הקוראת לכל אישה מגיל שלושים ללכת להיבדק אצל כירורג שד. במסגרת זו, בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי, הולבשה חזיית ענק וורודה בגודל של 5 מטר לכל קאפ ((cup על פסל "ההתרוממות" של האמן מנשה קדישמן שבמתחם הבימה.

הפסל "החדש" ברוח חודש המודעות לסרטן השד יצר התעניינות ושיחה רבה בקרב עוברי אורח, אשר עצרו והצטלמו עם המיצג הייחודי. המיצג, שהופק ע"י משרד הפרסום ראובני פרידן- IPG המלווה את העמותה בהתנדבות, צפוי להישאר במתכונת זו עד יום שבת בחצות.

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בעולם המערבי ובישראל. מעל ל-4,500 נשים מאובחנות כחולות בסרטן השד מדי שנה גילוי מוקדם של סרטן השד מציל חיים ומעלה את סיכוי ההחלמה ל- 92%. משרד הבריאות עדיין נוקט מדיניות הקוראת אך ורק לנשים מגילאי 50 ומעלה להיבדק. אולם, היום אנו יודעים כי עשרים אחוז מהחולות בסרטן השד בישראל הינן מתחת לגיל חמישים – מעל אלף חולות חדשות מדי שנה. מדובר בקבוצת אוכלוסייה שלמעשה אין כל מדיניות ברורה לגביהן באשר לגילוי מוקדם.

לדברי יעל שפירא, מנכ"לית אחת מתשע, "בהיעדר מדיניות מוסדרת בנושא ועד שמשרד הבריאות יפעל לגיבוש הנחיות ברורות עבור קבוצה זו, אנו קוראות לנשים שהגיעו לגיל שלושים לפנות לכירורג שד לבירור ראשוני ולאחר מכן מדי שנה לבדיקה ולייעוץ. אם הגעתן לגיל שלושים, קחו אחריות על בריאותכן, ולכו להיבדק לגילוי מוקדם של סרטן השד, כיוון שאיש לא יעשה זאת במקומכן".

ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני פרידן IPG, מסר: "חיפשנו דרך ייחודית ליצירת מודעות לבדיקות סרטן שד בגיל 30. נשות 'עמותת אחת מתשע' התלהבו מהרגע הראשון ולשמחתנו משפחת קדישמן ועיריית תל אביב שיתפו פעולה ברצון. רתמנו למהלך את טובי היוצרים, כשכולם משתפים פעולה בהתנדבות למען המטרה החשובה. מקווים שנצליח להעלות את המודעות ולא פחות חשוב בימים אלה – גם להעלות חיוך".

עמותת "אחת מתשע" מסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן מאז הקמתה בשנת 1994. העמותה מעניקה תמיכה באמצעות מתנדבות, שהחלימו מסרטן השד, לצד תמיכה רגשית על ידי אנשי מקצוע ומסייעת במידע ובמיצוי זכויות. העמותה מקיימת פעילויות הסברה ומהלכים תקשורתיים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם למחלה ומובילה מאבקים ציבוריים לשינוי מדיניות בתחום בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן השד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully