וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים למרות ירידה בלתי צפויה בשיעור האבטלה; שרינג-פלו ו-EMC נופלות

יהודה שויצר

4.10.2002 / 19:53

שרינג חתכה את תחזית הרווח לרבעון השלישי ול-2003 בשל תחרות גנרית ומנייתה נופלת ב-8%; ענקית מערכות אחסון הנתונים EMC נופלת ב-12% עקב פיטורים והחמצת תחזית המכירות



דו"ח מפתיע של משרד העבודה האמריקאי, שבישר על ירידה בשיעור האבטלה בארה"ב, הביא לפתיחת מסחר חיובית בוול סטריט, אולם בדקות האחרונות עברו המדדים להיסחר בירידות קלות של כ-0.3%. אזהרת רווח קשה של חברת התרופות שרינג-פלו ודו"ח גרוע של ענקית אחסון הנתונים EMC מפילים את מניותיהן.



שיעור האבטלה בארה"ב רשם ירידה בלתי צפויה בחודש ספטמבר לרמה של 5.6%, בהשוואה ל5.7% באוגוסט. היה זה בניגוד חריף לתחזיות המוקדמות, שחזו עלייה לרמה של 5.9%. שיעור האבטלה הנוכחי בארה"ב הוא הנמוך ביותר מאז חודש פברואר.



בניגוד לנתוני האבטלה המעודדים, הצביעו אינדיקטורים אחרים על מגמות פחות מעודדות. סקר של המגזר העסקי הראה על ירידה של 43 אלף משרות במשק האמריקאי בחודש ספטמבר, בהשוואה לתחזית לעלייה של 13 אלף. יחד עם זאת, תוקנו נתוני מספר המשרות לחודש אוגוסט. בניגוד להערכות הראשונות עלה מספרן של אלה ב-107 אלף, ולא ב-39 אלף בלבד.



חברת התרופות שרינג-פלו (סימול SGP) חתכה את תחזית הרווח לרבעון השלישי ול-2003, ואמרה שהרווח למניה ב-2002 לא ישתנה כמעט מן השנה שעברה. שרינג-פלו תסבול מירידה במכירות התרופה נגד אלרגיה המצליחה קלריטין בארה"ב, כתוצאה מתחרות גנרית. מניית החברה נופלת ב-8%.



שרינג-פלו חוזה שהרווח למניה ברבעון השלישי ינוע בין 28 ל-29 סנט. ב-2003 חוזה החברה רווח של 1-1.15 דולרים למניה. התחזית הממוצעת בשק עמדה עד עתה על רווח של 35 סנט ברבעון השלישי ושל 1.42 דולרים ב-2003. לדברי אחד האנליסטים שנפגשו אתמול עם מנכ"ל שרינג-פלו, ריצ'ארד קוגן, אמר קוגן שרווחי 2003 עתידים להיות "נוראיים".



החשש מפני השפעתן של פקיעות פטנטים על רווחי חברות התרופות האתיות מביא לירידה במניותיהן. מרק יורדת ב-1% ואיליי לילי מאבדת 0.3%. פייזר (סימול PFE) עולה מנגד ב-0.7%.



EMC (סימול EMC), היצרנית הגדולה בעולם של מערכות אחסון נתונים של רשתות מחשבים, תפטר 1,350 עובדים נוספים, לאחר שלא עמדה בתחזיות המכירות ברבעון השלישי. מנייתה נופלת ב-12%.



החברה דיווחה על הפסד, בניכוי מספר סעיפים, של 2 סנטים למניה על מכירות של 1.25 מיליארד דולר. תחזיות השוק עמדו על הפסד של סנט למניה על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה דיווחה החברה על הפסד נקי של 945 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, על מכירות של 1.21 מיליארד דולר.



מנכ"ל החברה, ג'וזף טוצ'י, אמר ש-EMC לא תעמוד כנראה ביעדי הרווח למחצית השנייה בשל "הנפילה הברוטלית" בהשקעות ההון של המגזר העסקי. EMC, שרשמה הפסד בשלושה מארבעת הרבעונים האחרונים, נמצאת בימים אלה בעיצומו של מהלך פיטורים מקיף. הפיטורים הטריים עליהם הודיעה החברה יקטינו את סגל עובדיה מ-23,400 לפני שנה ל-17 אלף.



ענקית האלומיניום אלקואה עולה ב-0.6%. החברה, אחת מרכיבי מדד דאו ג'ונס, דיווחה על ירידה חדה ברווחי הרבעון השלישי, אך עמדה בתחזיות השוק. אלקואה נהנתה מן העובדה שעסקי האלומיניום והמתכות רשמו ביצועים נאים חרף ירידת מחירים והשתקת קווי ייצור. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-193 מיליון דולר, או 23 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 339 מיליון דולר, או 39 סנט בתקופה המקבילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully