וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים למרות ירידה בלתי צפויה בשיעור האבטלה; NDS מאבדת 7%

שירלי יום-טוב

4.10.2002 / 23:19

העלייה ב-NDS - על רקע ההתפתחויות בתביעה שהגישו נגדה קאנאל פלוס ואקוסטאר; צ'ק פוינט עולה ב-1%; גילת עולה ב-4% וקמטק ב-17%;



היום האחרון לשבוע המסחר נפתח במגמה חיובית על רקע נתוני מקרו מעודדים על שיעור האבטלה בארה"ב שהצביע על ירידה. נתונים אלו סיפקו קריאת כיוון חיובית לשוק לזמן קצר וכעת עברו המדדים לירידות. דו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר נבחן היום בתשומת לב רבה על ידי המשקיעים, מכיוון שנתונים שליליים היו עשויים לרמז על הורדה אפשרית של שיעור הריבית הבסיסית במשק, העומד כעת על 1.75%. בשעה זו יורד מדד הנאסד"ק ב-0.4% והדאו מאבד 0.2%.



שיעור האבטלה במשק האמריקאי עמד בחודש ספטמבר על 5.6%. תחזיות האנליסטים דיברו על שיעור של 5.9%. בחודש אוגוסט עמד שיעור האבטלה על 5.7%.



את יום המסחר פתח מדד הנאסד"ק שוב ברמת שפל של 6 שנים לאחר שנפל אתמול ב-1.9% והוא עומד כעת ברמה של 1,165 נקודות. הדאו ג'ונס נותר ברמה של מתחת ל-8,000 נקודות לאחר שאיבד אמש 0.5% בלבד בשל נתוני מקרו חיוביים בחלקם.



בין המניות הישראליות מרכזת עניין מניית אן.די.אס , שיורדת ב-7.1% למחיר של 6.5 דולרים על רקע התקדמות בפרשת התביעה נגד החברה על ידי קאנאל פלאס של ויוונדי וחברת אקוסטאר, שהצטרפה לתביעה לאחרונה. השתיים תובעות את NDS על פיצוח קודים סודיים של כרטיסים חכמים המאפשרים שידורים מוצפנים של תכנים. אמש פירסם ה"לוס אנג'לס טיימס" כי NDS קיבלה אתמול 31 זימונים לבית המשפט בקליפורניה והתבקשה למסור מסמכים שונים הקשורים לעניינים המוזכרים בתביעה.

יחד עם זאת, התביעה עשויה להיסגר בקרוב בעת השלמת עסקת המכירה של מפעילת הטלוויזיה בלוויין באיטליה, טלפיו, הנמכרת ככל הנראה לאן.די.אס על ידי ויוונדי, החברה האם של קאנאל פלאס.
אן.די.אס נסחרת לפי שווי שוק של 373 מיליון דולר.



מניית צ'ק פוינט עולה כעת בכ-1% למחיר של 13.5 דולר. לפני יומיים הודיעה החברה על כך שתעמוד בתחזית הרווח הממוצעת בוול סטריט. החברה שיגרה הודעת הרגעה למשקיעים לאחר שאלו חששו לאחרונה מפרסום אזהרת רווח שנייה, והפילו את המניה ביותר מ-20% בחודש האחרון. צ'ק פוינט צופה לדווח על הכנסות של 103-104 מיליון דולר - פספוס קטן של 5% מהתחזית הממוצעת וירידה באותו השיעור מתוצאות הרבעון השני, אז הסתכמו ההכנסות ב-108.6 מיליון דולר. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 3.3 מיליארד דולר. אמש הוסיפה המניה כ-3% במחזור גבוה.



עוד בין המניות הכבדות, קומברס , שמוסיפה 0.5% למחיר של 7.1 דולרים ואמדוקס , שעולה ב-0.8% למחיר של 6.3 דולרים. טבע נסחרת ללא שינוי.



עוד בולטות מניית קמטק , שמוסיפה 17% למחיר של 61 סנט וגילת , שעולה ב-4.2% למחיר של 50 סנט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully