וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס, משקיע האג"ח הגדול מקבוצת פימקו, מאמין בברזיל: הזרים כמיליארד דולר לאג"ח דולרית בברזיל

יהודה שויצר

4.10.2002 / 18:48

אג"חים אלה איבדו יותר משליש מערכן בחצי השנה האחרונה; 45% ממנהלי האג"ח הבכירים בעולם מאמינים כי ברזיל לא תעמוד בהחזר חובותיה



ביל גרוס, משקיע האג"ח הגדול מקבוצת פימקו, מאמין ביכולתה של ברזיל לעמוד בתשלום חובותיה. גרוס, יחד עם מוחמד אל אריאן, מקבוצת פסיפיק אינווסטמנט, הזרימו כמיליארד דולר לקרנות אג"ח דולריות בברזיל. קרנות אלה איבדו יותר משליש מערכן במהלך חצי השנה האחרונה.



אל אריאן מנהל עבור קבוצת פימקו את השקעותיה במדינות מתפתחות. כרגע מנהל עבורה אל אריאן כספים בהיקף של 7 מיליארד דולר. "לברזיל יש הן את הנכונות והן את היכולת לעמוד בתשלום חובותיה", אמר אל אריאן, והדגיש כי אלה המהמרים כי ברזיל לא תעמוד בחובותיה עומדים לנחול מפלה. "אנו נוקטים בגישה פרית בכל הנוגע לברזיל, מאחר שברמות הנוכחיות אין ספק שקרנות אלה הן בגדר קנייה טובה", הדגיש.



פימקו שילשה את השקעותיה באג"ח ברזילאי מתחילת השנה, למרות הערכה גוברת בקרב משקיעים בכירים כי הסכנה בהשקעה בברזיל גבוהה כעת מתמיד. סקרים שבוצעו לאחרונה על ידי ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, בקרב 184 מנהלי קרנות אג"ח ברחבי העולם איששו לא מעט חששות. להערכת מנהלי הקרנות, קיים סיכוי של 45% שברזיל לא תעמוד בתשלום חובותיה אם המועמד המוביל לנשיאות, לואיז אינסיו לולה דה סילווה, ייבחר. חובותיה של ברזיל עומדים כעת על 300 מיליארד דולר, ויש חשש שחוב זה יצמח עם בחירתו של סילווה, מאחר שזה צפוי להגדיל את היקף הוצאות הממשלה אם ייבחר.



על אף התחזיות העגומות מצד מנהלי קרנות רבים, גרוס איתן בדעתו, ואף הדגיש כי הפוטנציאל של הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית הוא גבוה מכפי שכולם חושבים. להערכת גרוס, היצוא מברזיל צפוי לצמוח בשיעור ניכר, ומדיניות מאופקת של הבנקים ושל הממשלה תסייע לכלכלה לעמוד בהתחייביותיה.



לגרוס היסטוריה ארוכה של הצלחות ביחס ליריביו. דוגמה לחושיו המחודדים של גרוס ניתן לשאוב מדרך ניהול השקעותיו בארגנטינה. בשנים 1999-2000 צימצמה קרן פימקו את השקעותיה בארגנטינה לאפס, שנה לאחר מכן הודיעה ארגנטינה כי לא תעמוד בהחזר חובותיה. הודעה זו הובילה בנקים רבים וקרנות אג"ח רבות להפסדי עתק, בעוד קרנותיה של פימקו המשיכו לשגשג.



פימקו (Pacific Investment Management Company), שבראשה כאמור עומד ביל גרוס, היא חטיבה של חברת הביטוח אליאנץ. קרן פימקו טוטאל ריטרן היתה קרן הנאמנות המבוקשת ביותר במשך 10 שנים עם תזרים של 40 מיליארד דולר. הקרן משקיעה באג"ח בעלות דירוג גבוה (AAA) לתקופה ממוצעת של 6.6 שנים. מתחילת השנה נתנה הקרן תשואה של 5.88%, בשלוש השנים האחרונות נתנה תשואה שנתית ממוצעת של 8.95% ובחמש השנים האחרונות - 7.79%, לעומת תשואה של 3.5% בקרנות היריבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully