וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות בדאו על רקע צניחה של 6% במניות אלקואה ובואינג

יהודה שויצר

4.10.2002 / 22:14

EMC צוללת ב-25% לאחר שלא עמדה בתחזיות; אמריקן אקספרס, מרכיבה נוספת בדאו, יורדת ב-6%; נאסד"ק יורד בכ-2.5%; דיסני מאבדת 7% לאחר הורדת דירוג אג"ח



הדאו ג'ונס נופל בכ-2.8% לרמה של 7,400 נקודות על רקע נפילה בכמה מהמניות החשובות במדד. בואינג, אמריקן אקספרס ואלקואה צוללות בקרוב ל-6% ומכות במדד הבלו צ'יפ. ירידות חדות נרשמות גם בנאסד"ק על אף נתוני האבטלה המעודדים שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר. מדד הנאסד"ק יורד בכ-2.5% עמוק אל תוך רמות שפל של שש שנים.



שיעור האבטלה בארה"ב רשם ירידה בלתי צפויה בחודש ספטמבר לרמה של 5.6%, בהשוואה ל5.7% באוגוסט. היה זה בניגוד חריף לתחזיות המוקדמות, שחזו עלייה לרמה של 5.9%. שיעור האבטלה הנוכחי בארה"ב הוא הנמוך ביותר מאז חודש פברואר.

בניגוד לנתוני האבטלה המעודדים, הצביעו אינדיקטורים אחרים על מגמות פחות מעודדות. סקר של המגזר העסקי הראה על ירידה של 43 אלף משרות במשק האמריקאי בחודש ספטמבר, בהשוואה לתחזית לעלייה של 13 אלף. יחד עם זאת, תוקנו נתוני מספר המשרות לחודש אוגוסט. בניגוד להערכות הראשונות עלה מספרן של אלה ב-107 אלף, ולא ב-39 אלף בלבד.



נפילה חדה במניות הדאו



ענקית האלומיניום אלקואה נופלת ב-6%. החברה, אחת מרכיבי מדד דאו ג'ונס, דיווחה על ירידה חדה ברווחי הרבעון השלישי, אך עמדה בתחזיות השוק. אלקואה נהנתה מן העובדה שעסקי האלומיניום והמתכות רשמו ביצועים נאים חרף ירידת מחירים והשתקת קווי ייצור. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-193 מיליון דולר, או 23 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 339 מיליון דולר, או 39 סנט בתקופה המקבילה



מרכיבה נוספת בדאו, יצרנית המטוסים בואינג, נופלת ב-6% לאחר שהוגיעה כי תבצע מחיקה של 158 מיליון דולר בגין הלוואות אבודות שהעניקה לחברות תעופה. החברה מסרה כי ההחמרה במצבן של חברות תעופה רבות, להן העניקה אשראי, מאז ה-11 בספטמבר הובילה למחיקה.



במנית הפיננסים המובילות נרשמת חולשה. אמריקן אקספרס מאבדת גם כ-6% לאחר הורדות המלצה למספר חברות מובילות בענף הפיננסים היום.



חברת התרופות שרינג-פלו (סימול SGP) חתכה את תחזית הרווח לרבעון השלישי ול-2003, ואמרה שהרווח למניה ב-2002 לא ישתנה כמעט מן השנה שעברה. שרינג-פלו תסבול מירידה במכירות התרופה נגד אלרגיה המצליחה קלריטין בארה"ב, כתוצאה מתחרות גנרית. שרינג-פלו חוזה שהרווח למניה ברבעון השלישי ינוע בין 28 ל-29 סנט. ב-2003 חוזה החברה רווח של 1-1.15 דולרים למניה. מניית החברה יורדת ב-4%.



התחזית הממוצעת בשוק עמדה עד עתה על רווח של 35 סנט ברבעון השלישי ושל 1.42 דולרים ב-2003. לדברי אחד האנליסטים שנפגשו אתמול עם מנכ"ל שרינג-פלו, ריצ'ארד קוגן, אמר קוגן שרווחי 2003 עתידים להיות "נוראיים".



החשש מפני השפעתן של פקיעות פטנטים על רווחי חברות התרופות האתיות מביא לירידה במניותיהן. מרק יורדת ב-1% ואיליי לילי מאבדת 4%. פייזר יורדת ב-1.7%.



EMC (סימול EMC), היצרנית הגדולה בעולם של מערכות אחסון נתונים של רשתות מחשבים, צוללת ב-25% לאחר שמסרה כי תפטר 1,350 עובדים נוספים, לאחר שלא עמדה בתחזיות המכירות ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הפסד, בניכוי מספר סעיפים, של 2 סנטים למניה על מכירות של 1.25 מיליארד דולר. EMC, שרשמה הפסד בשלושה מארבעת הרבעונים האחרונים, נמצאת בימים אלה בעיצומו של מהלך פיטורים מקיף. הפיטורים הטריים עליהם הודיעה החברה יקטינו את סגל עובדיה מ-23,400 לפני שנה ל-17 אלף.



סטנדרד אנד פורס קיצצה את דירוג האשראי לטווח ארוך של דיסני לרמת BBB פלוס. סוכנות הדירוג הביעה חשש כי שיפור משמעותי בתזרים המזומנים של ענקית הבידור והמדיה לא יתרחש לפני שנת 2004. דיסני מאבדת 7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully