וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ מוריס נדרשת לשלם 28 מיליארד דולר למעשנת שחלתה בסרטן

יהודה שויצר

4.10.2002 / 21:50

תביעה זו היא חולייה נוספת בשרשרת ארוכה של תביעות כנגד חברות הטבק; החברה נתבעה כי לא הזהירה מפני הסכנות הכרוכות בעישון



צרותיהן של יצרניות הסיגריות רחוקות מלהסתיים. יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס חויבה ע"י בית המשפט בלוס אנג'לס לשלם פיצויים בסך 28 מיליארד דולר לאשה בת 64, חולת סרטן ריאות. תביעה זו מצטרפת לגל של תביעות שהוגשו כנגד פיליפ מוריס וחברות אחרות בשנתיים האחרונות בגין אחריותן בגרימת מחלת הסרטן.



האשה, תושבת קליפורניה, כתבה בתביעתה כי התמכרה לעישון מאחר שפיליפ מוריס לא עשתה די בכדי ליידע אותה על הסכנות הכרוכות בעישון.



לפני מספר חודשים פסק שופט פדרלי בארה"ב כי חברת הטבק ר.ג'יי. ריינולדס תשלם פיצויים בגובה 15 מיליון דולר לדיוויד ברטון, שטוען שאיבד את שתי רגליו לאחר שעישן סיגריות "קאמל" במשך 43 שנה.



למרות מספר התביעות הרב שהגישו מעשנים כנגד חברות הטבק, רק מעטים זכו לנצח במשפטם: בית משפט בקליפורניה העניק לחולה סרטן 3 מיליארד דולר שמאוחר יותר הופחתו ל-100 מיליון דולר. במארס הורה חבר מושבעים במדינת אורגון על פיצויי עונשין בגובה 150 מיליון דולר בשל מותו של מעשן מסרטן ריאות, ובאוגוסט שנה שעברה הורה חבר מושבעים במיאמי לחברת הטבק פיליפ מוריס לשלם 37.5 מיליון דולר לאדם שאיבד את לשונו כתוצאה מסרטן ו-5.5 מיליון דולר לדיילת שטענה שחלתה בסינוסיטיס כרוני כתוצאה מעישון פאסיווי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully