וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: NDS איבדה 19% במחזור ענק

שירלי יום-טוב

5.10.2002 / 0:02

דו"חות מאכזבים של EMC הורידו את הנאסד"ק ב-2.2%, הנמצא בשפל של 6 שנים; שיעור האבטלה במשק האמריקאי עמד בחודש ספטמבר על 5.6%

וול סטריט רשמה היום סיום עגום לשבוע המסחר הראשון לרבעון הרביעי, שהיה עגום לא פחות. בתחילת היום עוד היה נראה שנתונים מקרו כלכליים חיוביים שהגיעו אל המשקיעים לפני תחילת המסחר יוכלו למשוך את השווקים לעליות, אך התקווה נגוזה במהרה וכחצי שעה לאחר תחילת המסחר שבו המדדים לרשום ירידות, שהלכו והתחזקו ככל שעבר היום. מדד הנאסד"ק איבד היום 2.2% לרמה של 1,140 נקודות, והוא נמצא בשפל של 6 שנים. בסיכום שבועי איבד המדד 4.9%. הדאו ג'ונס איבד 2.4% לרמה של 7,528 נקודות. במשך שבוע המסחר האחרון ירד המדד ב-2.2%.

שיעור האבטלה במשק האמריקאי עמד בחודש ספטמבר על 5.6%. תחזיות האנליסטים דיברו על שיעור של 5.9%. בחודש אוגוסט עמד שיעור האבטלה על 5.7%.

EMC (סימול EMC), היצרנית הגדולה בעולם של מערכות אחסון נתונים של רשתות מחשבים, צללה היום ב-25% לאחר שמסרה כי תפטר 1,350 עובדים נוספים, לאחר שלא עמדה בתחזיות המכירות ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הפסד, בניכוי מספר סעיפים, של 2 סנטים למניה על מכירות של 1.25 מיליארד דולר. EMC, שרשמה הפסד בשלושה מארבעת הרבעונים האחרונים, נמצאת בימים אלה בעיצומו של מהלך פיטורים מקיף. הפיטורים הטריים עליהם הודיעה החברה יקטינו את סגל עובדיה מ-23,400 לפני שנה ל-17 אלף.


סיום מהיר לפרשת התביעה?


בין המניות הישראליות ריכזה עניין מניית אן.די.אס (NNDS: NASDAQ) , שאיבדה 19% למחיר של 5.7 דולרים במחזור של פי 7 מהממוצע שלה, על רקע התקדמות בפרשת התביעה נגד החברה על ידי קאנאל פלוס של ויוונדי וחברת אקוסטאר, שהצטרפה לתביעה לאחרונה. השתיים תובעות את NDS, מקבוצת ניוז-קורפ, על פיצוח קודים סודיים של כרטיסים חכמים המאפשרים שידורים מוצפנים של תכנים. אמש פירסם ה"לוס אנג'לס טיימס" כי NDS קיבלה 31 זימונים לבית המשפט בקליפורניה והתבקשה למסור מסמכים שונים הקשורים לעניינים המוזכרים בתביעה. החברה אישרה היום את הידיעה.

נראה כי התביעה לא צפויה להיסגר בקרוב למרות ההשלמה הצפויה של עסקת המכירה של מפעילת הטלוויזיה בלוויין באיטליה, טלפיו, הנמכרת לתאגיד ניוז-קורפ על ידי ויוונדי, החברה האם של קאנאל פלוס. זאת על אף הסעיף הכלול בחוזה לפיו התביעות ההדדיות בין חברות האם יבוטלו. אן.די.אס נסחרת לפי שווי שוק של 297 מיליון דולר.

מניית צ'ק פוינט (CHKP: NASDAQ) לא נכנעה למגמה השלילית בשווקים ועלתה ב-1.3% למחיר של 13.6 דולר. לפני יומיים הודיעה החברה כי תעמוד בתחזית הרווח הממוצעת בוול סטריט. החברה שיגרה הודעת הרגעה למשקיעים לאחר שאלו חששו לאחרונה מפרסום אזהרת רווח שנייה, והפילו את המניה ביותר מ-20% בחודש האחרון. צ'ק פוינט צופה לדווח על הכנסות של 103-104 מיליון דולר - פספוס קטן של 5% מהתחזית הממוצעת וירידה באותו השיעור מתוצאות הרבעון השני, אז הסתכמו ההכנסות ב-108.6 מיליון דולר. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 3.3 מיליארד דולר. אמש הוסיפה המניה כ-3% במחזור גבוה.

קומברס (CMVT: NASDAQ) איבדה 2.5% למחיר של 6.9 דולרים וטבע ירדה ב-1.2% למחיר של 67.2 דולר.

עוד בלטו מניית גיוון אימג'ינג (GIVN: NASDAQ), שירדה ב-10% למחיר של 7.8 דולרים במחזור גבוה ומניית קמטק (CAMT: NASDAQ) , שאיבדה 13% למחיר של 45 סנט במחזור של פי 3 מהממוצע לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully