וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה נלחמים באפליה: שמות המועמדים לא יופיעו בקורות החיים

27.10.2015 / 16:26

ביוזמת ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון הסכימו שורת גופים ציבוריים ופרטיים לא להיחשף לשם המועמד בעת בחינת קורות חייו לקראת קבלה לעבודה. בעלי שמות שחורים הם בעלי סיכוי נמוך לקבל את המשרה לעומת בעלי שמות לבנים

מערכת וואלה!

הנה דוגמא למנהיג שלא רק מבטיח, אלא גם מקיים.

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הציג אתמול את תכניתו החדשה למניעת אפליה של שחורים במקומות עבודה. בהתאם להסכם, שאינו מועבר באמצעות חקיקה פרלמנטרית אלא על ידי הצטרפותם של מעסיקים מובילים במגזר הציבורי והפרטי, לא ייחשפו מעתה והלאה שמותיהם של מועמדים בטפסי בקשת עבודה על מנת למנוע את אפלייתם לרעה. מלבד משרדי שירות המדינה והרשויות המקומיות, חתמו עד כה על ההסכם גופים פרטיים רבים, בהם ענקית הבנקאות HSBC, חברת החדשות BBC ותאגיד הענק KPMG.

בנאום שנשא אמש עימת קמרון את הנוכחים עם העובדה שגם באנגליה של היום, אנשים בעלי אותה ההכשרה, אך עם שמות שנשמעים "לבנים" יותר, הם בעלי סיכוי כפול לזכות בשיחת טלפון ממעסיקים מאלה בעלי השמות האתניים. לדבריו, מהלך זה מעיד על נחישותה של הממשלה להביא לסיום האפליה בקרב דורשי העבודה השחורים ולהבטיח כי הקריטריון היחידי לפיו ייבחן עובד הוא הכישורים והציונים שלו. כמו כן הוסיף כי האפליה כיום באנגליה היא "אפליה שקטה ומעודנת יותר" ולא באה לביטוי בשלטי "אין כניסה לשחורים", אך זה לא מה שהופך אותה למסוכנת פחות.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully