וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מקריסת מגה: "הימים הקרובים קריטיים לרשת"

אילנית חיות

28.10.2015 / 8:35

בכיר במגה ל"גלובס": "חייבים כאן התגייסות של הספקים, הבעלים ושל השותפים האחרים כדי להציל את מגה". יו"ר הוועד: "אם מישהו חושב לפגוע באלון רבוע כחול והידיים שלו יישארו נקיות - הוא טועה טעות מרה"

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

"הימים הקרובים הם קריטיים כי אם הספקים לא יתנו אמון בבעלים ובהתנהלות של מגה, יהיה למגה קשה לעמוד בעוד סיטואציה של חוסרים ובלקוחות שיגיעו ויתאכזבו. זה סיבוב אחד יותר מדי. אנחנו נמצאים בתקופה קריטית וחייבים כאן התגייסות של הספקים, הבעלים ושל השותפים האחרים כדי להציל את מגה". את הדברים האלה אומר ל"גלובס" הבוקר (ד') בכיר ברשת מגה על רקע המשבר הנוסף שאליו נקלעה החברה האם, אלון רבוע כחול.

אתמול התקיימה אסיפה של בעלי האג"ח של קבוצת אלון רבוע כחול, החברה האם של רשת מגה, ברקע דרישות שהועלו מצד הבנקים שהחברה האם תפרע את החוב כלפיהם. מחזיקי האג"ח טוענים כי אלון רבוע כחול קרובה לחדלות פירעון.

כדור השלג מול מחזיקי האג"ח מאיים כעת על רשת מגה שהגיעה בקיץ האחרון להסדר חוב במסגרתו התחייבה אלון רבוע כחול לתמוך ברשת. החשש הגדול הוא מכך שספקים יחליטו לעצור את האספקה לרשת, צעד שיביא לקריסתה באופן מיידי. כבר עכשיו החלו חלק מהספקים לשנות את קצב האספקה למגה מתוך חשש לעצירת התשלומים.

מאז הסדר החוב שגובש בקיץ מגה אינה עובדת בצורה סדירה עם שורה ארוכה של ספקים ובראשם קבוצת נטו שהיא ספק מרכזי בבשר ובדגים. קבוצת נטו מספקת למגה בתמורה למזומן בלבד ולכן הרשת רוכשת ממנה רק מוצרים חיוניים קרי, דגים טריים ומוצרים בכשורת מהודרת לתת הרשת "זול בשפע". גם חברת ליימן שליסל מספקת למגה בתמורה למזומן בלבד ואילו החברות ויסוצקי, סוגת, יוניליוור ודיפלומט מספקות באופן חלקי.

יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, שולח כבר איום מרומז למחזיקי האג"ח ולבנקים. "אם מישהו חושב לפגוע באלון רבוע כחול ובעקיפין בכ-5,000 עובדי רשת מגה והידיים שלו יישארו נקיות - הוא טועה טעות מרה".

- למה כוונתך?

"אנחנו נדע מה לעשות. המסר מספיק ברור ולכן אני מציע לכולם להתעשת ולעשות הכל על מנת לא לפגוע במגה. יש הסדר חוב מחייב שכל הצדדים חתמו עליו בבית המשפט ואישרו אותו. מגה במגמת עלייה. הגענו לפדיון של כ-80 מיליון שקל בשבוע. החנויות נראות טוב. המורל חזר לעובדי החברה. אנחנו עושים הכל לשמור על מקור הפרנסה. כל הבעלי האג"חים הבנקים וההסתדרות אישרו את המתווה. אנחנו בטוחים שימצא פתרון לחברה האם אלון רבוע כחול. זה מצב תמוה שמעמידים להם אקדח לרכה. תנו להם סבלנות. אם ימכרו נכסים, הם יחזירו את החובות שלהם".

- כרגע יש חששות של ספקים ויכול להיווצר כדור שלג?

"צריך לעצור את כדור השלג שרק החל להתגלגל כי אנחנו בכיוון מאוד נכון. הלקוחות חזרו ומירב הספקים מספקים סחורה".

מנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר, אומר ל"גלובס": "זה מתסכל שדווקא בימים שמגה מצליחה לייצב את עצמה ולשפר את מעמדה ולטפל בשלב השני של תכנית ההבראה לרשת, מתחוללת מעלינו סערה גדולה במאבק בין בעלי אגרות החוב והבנקים לבין קבוצת אלון רבוע כחול. האחריות הכבדה שיש לנו, הן לעובדים והן לספקים היא הפקטור הכי חשוב כרגע ואני עושה כל מאמץ להרגיע את הרוחות בכדי שהרשת תשמור על מקומה. גם הבעיות שצצו בנושא מכירת הסניפים כחלק מתכנית ההבראה הן מינוריות ולא משמעותיות מאחר ויש לנו אלטרנטיבות למכירת הסניפים ועם עוד קצת סבלנות ואורך רוח, אין שום סיבה שהרשת לא תחזור להיות גורם משמעותי בשוק. צריך לזכור שעד עכשיו שילמנו את כל התשלומים בהתאם למתווה בית המשפט. המכירות שלנו נמצאות במגמת שיפור וברור לגמרי שהספקים הם מפתח להמשך תהליך ההבראה. כרגע הספקים נמצאים בשלב שבו הם צופים על המתרחש בהסדר החוב והם מאוד מקווים שההסדר הזה יצא לפועל בכדי להבטיח את המשך התשלומים. אני מאמין שאביגדור קפלן (מנכ"ל קבוצת אלון - א"ח) ובעלי השליטה מבינים את גודל השעה ויעשו כל מאמץ להגיע להסדר בקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully