וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הגורלי של מגה: האם אלון רבוע כחול תתמוך ברשת?

אילנית חיות

1.11.2015 / 8:06

בשבוע שעבר האטו ספקים רבים את קצב האספקה למגה וחלקם דרש תשלום במזומן עבור הסחורה. בהיעדר הסדר של החברה האם מול הבנקים ומחזיקי האג"ח, תהיה בעיה לאלון רבוע כחול לתמוך במגה

מגה בול. שי מכלוף
סניף מגה/שי מכלוף

רשת מגה אינה מסוגלת לעמוד בתשלומים הכספיים לספקים השבוע ללא סיוע מהחברה האם, אלון רבוע כחול. בהיעדר הסדר של החברה האם מול הבנקים ומחזיקי האג"ח, תהיה בעיה לאלון רבוע כחול לתמוך במגה והדבר עלול להוביל לתגובת שרשרת קשה שתוצאתה עצירת אספקת הסחורה לרשת.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר האטו ספקים רבים את קצב האספקה למגה וחלקם דרש תשלום במזומן עבור הסחורה. כל זאת בנוסף לחברת כרמל מזרחי שעצרה כליל את האספקה למגה כבר לפני שבועיים ולשורת ספקים שמאז הסדר החוב ביוני האחרון, מספקים באופן חלקי ובתמורה לתשלום במזומן וביניהם קבוצת נטו, יוניליוור, ליימן שליסל, סוגת ועוד.

מגה נאלצה לשלם במזומן והדבר ערער את התזרים שאמור היה לתמוך בתשלומים השבוע. האטת אספקת הסחורה מאיימת לפגוע ממשית במכירות הרשת, דבר הקריטי הן לתזרים והן לסיכויי ההבראה של הרשת. "איך נוכל לעמוד ב-100% מכירות אם יש לנו רק 90% סחורה?", שואל גורם ברשת.

ברשת מגה ערכו בשבוע שעבר סבב שיחות עם הספקים כדי לנסות ולהעריך האם הם ימשיכו לתמוך במגה ולספק סחורה. אלא שסבב השיחות הזה העלה כי ספקים רבים יעצרו את אספקת הסחורה כבר השבוע אלא אם יקבלו הבטחה שמגה עומדת בתשלומים, הבטחה שמגה אינה מסוגלת לספק כרגע. המסר שעבר ממגה לאלון רבוע כחול הוא שאם הקבוצה לא תגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח והבנקים בראשית השבוע (א'), כדור השלג לנפילת מגה יתחיל להתגלגל ואז יהיה קשה מאוד לעצור אותו.

לאור ההשלכות החמורות האפשרויות על רשת מגה, התכנס אתמול דירקטוריון אלון רבוע כחול לדיון במתווה חדש אפשרי להסדר מול הבנקים ומחזיקי האג"ח. נזכיר כי בשבוע שעבר הסכימו מחזיקי האג"ח לתת לקבוצה גרייס של שבועיים לתשלום. אלא שההערכות הן כי הגרייס הזה לא יסייע למגה וכי הספקים לא יסכימו להמתין עוד שבועיים על הגדר, תוך שהם מגדילים את החשיפה שלהם למגה.

גם ספקים גדולים המחזיקים בביטוח אשראי טוענים כי במצב הנתון החשיפה שלהם למגה נאמדת בעשרות מיליוני שקלים כיוון שביטוח האשראי מחייב השתתפות עצמית. לדברי אחד הספקים, "כל הסדר החוב של מגה עם הספקים מבוסס על הערבויות שאלון רבוע כחול מספקת ואם אין אמון בערבויות שהקבוצה מספקת, זה לא יכול להיגמר טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully