וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים מתלוננים: מצוקת חניה בחניון הנתיב המהיר

1.11.2015 / 14:16

הנתיב המהיר מפעיל חניון ושירות שאטלים על מנת להפחית מהעומס בתוך גוש דן - אך מסתבר שהחניון מתקשה לעמוד בביקושים הגבוהים - עד כדי כך שהנהגים חורגים מתחומו

יח"צ - חד פעמי

מיזם "הנתיב המהיר" שנחנך בשנת 2011 לאורכו של כביש 1, הספיק לספוג לא מעט ביקורות' בעיקר מצד הנהגים, שמחו על הפקעתו של נתיב תנועה שלם באחד הכבישים העמוסים ביותר בישראל. כעת נראה, כי המיזם שנועד על פי משרד התחבורה להוות "בשורה לאזרחים" ולהקל על עומסי התנועה בכניסות לתל אביב, הופך למטרד לא רק עבור הנהגים החולפים מדי בוקר על כביש 1 בדרכם לעבודה, אלא גם על מי שרוצים לעשות שימוש בחניון שהוקם במסגרתו.

כזכור, נתיב זה הינו הוא נתיב אגרה באורך של 13 קילומטר המשתרך ממחלף בן-גוריון למחלף קיבוץ גלויות. עבור אוטובוסים, מוניות שירות ורכבים המסיעים 4 נוסעים ומעלה, הנסיעה בנתיב המהיר היא ללא תשלום ואילו נהגים אחרים המשתמשים בנתיב מחויבים באגרה בתעריף משתנה, בהתאם לביקוש לנתיב המהיר. אחת מגאוות המיזם, אותו קידם משרד התחבורה, הוא חניון "חנה וסע" שהוקם בסמוך למחלף שפירים המאפשר לכ-2,000 בעלי רכב פרטי, להשאיר את רכבם ולנסוע באמצעות מערך מיניבוסים מהירים ("שאטלים"), במטרה להפחית את העומסים בכניסה למטרופולין תל אביב. מהחניון פועלים כיום שני קווי שירות, האחד מגיע לאזור הקריה בת" א והשני מגיע לאזור הבורסה בר"ג וכן מופעלים אוטובוסים בין שפירים לירושלים.

הנתיב המהיר.
נאלצים לצאת מגבולות החניון

אין ספק כי מדובר ביוזמה מבורכת שיש בה כדי להפחית את העומס בכניסה לתל אביב ובאופן טבעי גם לירידה ברמות זיהום האוויר והרעש. אלא שבשבועות האחרונים הגיעו למערכת וואלה! עסקים מספר תלונות של בעלי הרכבים, שמציגים את מצוקת החניה שנוצרה בחניון, שנדמה כי אינו מספיק כדי להכיל את כמות המבקשים להשתמש בשירות השאטלים. כך למשל מספרת דליה, נהגת שמשתמשת בשירותי החניון כבר למעלה משנה, על הדילמה שמלווה אותה בחודשים האחרונים. "בכל פעם שאני מגיעה לכניסה לחניון, אני חושבת פעמיים אם יש טעם להיכנס. כבר לא מעט פעמים שיצא לי להסתובב בחניון ולחפש חניה מעל חצי שעה". לדבריה, מצוקת החניה גורמת לרבים מהנהגים לצאת מגבולות החניון המסומנים ולהחנות בשדות הסמוכים לחניון וכך הם צריכים לעשות מסע מהרכב ועד לתחנת האוטובוסים. גם דני, נהג שמשתמש בשירותי החניון זו תקופה, מספר על כך שאין מספיק מקום לכמות הרכבים שמגיעים לחניו מדי בוקר. "אני מאוד אוהב את הרעיון של החניון הזה, זה חוסך לי הרבה מאוד זמן של חיפוש חניה בתל אביב וכסף לחניון. אבל לצערי, העובדה שאין לך איפה להחנות גורמת לך לחשוב פעמיים האם לטרוח בכלל ולהיכנס לחפש חניה".

תלונותיהם של דני ודליה מצטרפות לשורה ארוכה של טענות שהגיעו לידי המערכת בגין מצוקת החניה בחניון. במרבית התלונות, חוזרת הטענה כי מי שירצה להחנות את רכבו לאחר השעה 9:00 בבוקר, ימצא כי זה בלתי אפשרי ובמרבית המקרים, כפי שניתן לראות בתמונות שהגיעו לידינו, יצטרך להרחיק ולהחנות בשטחים הפתוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הועלו מספר חלופות

העובדה שהיקף החניה בחניון "חנה וסע" קטן ביחס לכמות כלי הרכב המעוניינים לעשות בו שימוש ידועה כבר שנים. כבר ב- 2013, העביר משרד התחבורה כ-10 מיליון שקלים לצורך הרחבת החניון לידי חברת "כביש חוצה ישראל" הממונה מטעם הממשלה על המיזם. בדוח שפרסמה חברת "כביש חוצה ישראל" במרץ 2015, ישנה התייחסות משמעותית למצוקת החניה ובו צוין כי "על פי ניתוח הביקושים שנערך ע"י חברת מת"ת (מרכז תכנון תחבורה בע"מ), עולה כי היקף החניה בחניון מתקרב (ולעיתים אף מגיע) לקיבולתו המלאה ובשנת 2018 יעבור הביקוש את הקיבולת בממוצע חודשי בשעות הצהריים".

במסגרת דוח זה, אף הוקדש פרק שלם ובו מועלות מספר חלופות שנבחנו להרחבת החניון, לרבות תוספת קומה תת קרקעית, תוספת מספר קומות בחלק משטח החניון ותוספת קומה עילית על כל שטחו של החניון. פרק זה אף מתייחס לכל שלבי הביצוע הדרושים לצורך הקמת מקומות חניה נוספים וכן בעלויות הכרוכות בכך. הדוח מסכם וקובע כי החלופה שנמצאה כמתאימה ביותר לטיפול בבעיית החניה, היא אופציית הקמת קומה עילית נוספת על כל שטחו של החניון והגדלת מספר מקומות החניה לכ-4,000 כלי רכב בשתי הקומות.

תגובה

מחברת ראל נמסר: "לשמחתנו, הנתיב המהיר הינו סיפור הצלחה ומקומות החניה מתמלאים והולכים ומזה כשנתיים אנו עוסקים בקידום מהלך להגדלת הקיבולת של החניון ע"י הוספת קומה שניה. בימים אלה השלמנו הליך ארוך ומורכב לאישורה של תוכנית סטטוטורית ייחודית, במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות, שקיבלה את כל האישורים ואושרה, לפני ימים אחדים על ידי הממשלה.כמו כן השלמנו את התכנון המוקדם והסופי לפרויקט. יש לזכור כי זהו הליך מורכב שבמסגרתו תיבנה קומה נוספת בתוך חניון פעיל המשרת אלפי נוסעים. יש צורך לתכנן, לקבל אישורים סטטוטוריים, לברר סוגיות משפטיות של מי רשאי ומי לא – לגשת למכרז, לבדוק תוכניות , מה לעשות בשלב הביניים, בעת הבנייה, בה עוד יצומצמו מקומות החניה, לנהל מו"מ עם בעל הזיכיון על אשר יקרה בעת ההקמה. בנוסף יש לציין כי אנו בוחנים, במקביל, את דרך הפעולה הראויה לגיבוש עקרונות ההפעלה האחזקה ומתן השרות למערך שייבנה. כמו כן אנו מטפלים בתוכניות לתוספת קווי שאטל נוספים למטרופולין תל אביב. לתהליך זה שותפים, מעבר ל נציגים של החברה, גם נציגים של משרדי האוצר והתחבורה. החברה הציעה לנציגי הממשלה מספר חלופות לביצוע הפרויקט ואנו מקווים שהחלטות יתקבלו בהקדם ונוכל לצאת לביצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully