וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף? ייתכן מאוד שהוא נמצא כאן

11.11.2015 / 10:10

כיצד נאתר את החסכונות הפנסיוניים וביטוחי החיים הרדומים שלנו? משרד האוצר עוזר לנו להתחקות אחר הכסף שלנו. אם עוד לא חיפשתם את הכסף שלכם - זה הזמן

עבודה מהבית. ShutterStock
רצוי לברר כמה כסף קיים בכל חיסכון בהקדם האפשרי/ShutterStock

מי שעובד בשוק העבודה הישראלי ודאי החליף ברבות השנים כמה מקומות עבודה, שינה את מקום מגוריו (ולא עדכן את הפרטים אצל חברות הביטוח) וניתק את הקשר עם אחד מהחסכונות הפנסיוניים שלו. גם מיזוגים בין הקופות ורכישות למיניהן גורמות לנו לאבד חלק מהאינפורמציה בתחום החסכונות שלנו. הכסף שנצבר בקרנות הישנות עודנו שם, אבל מי זוכר כמה בדיוק יש ואיפה?

כדי לחבר את הציבור לחסכונותיו האבודים השיקו בשנת 2013באגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר מנוע לאיתור כספים שהופקדו בחסכונות פנסיוניים ובפוליסות לביטוח חיים ונשכחו. האתר מאתר בשבילכם כספים נשכחים בחיסכון הפנסיוני, בקרנות ההשתלמות, בפוליסות לביטוח חיים ובקופות הגמל. מאז יכול כל אחד לאתר בעצמו את הכספים המגיעים לו ואת דרכי ההתקשרות עם הגופים שמנהלים את כספי החיסכון האבודים.

אז איפה הכסף?

באמצעות מנוע החיפוש תוכלו לאתר את החסכונות שלכם וגם חסכונות של קרוב משפחה שנפטר. לאחר בחירת מסלול החיפוש המבוקש (שלכם או של קרוב משפחה שנפטר) תידרשו למלא כמה פרטים אישיים: שם, מספר תעודת זהות ותאריך הנפקת התעודה.

שימו לב שתוצאות החיפוש מציגות את הגופים שבהם קיימים החשבונות האבודים שלכם ואת מספר החשבונות בגופים הללו, אבל לא את הסכומים שאתם או קרוב המשפחה הנפטר צברתם בהם. כדי לברר את הסכומים שנצברו, התקשרו לחברה שבה נחסך הכסף שלכם ושוחחו עם נציג שירות. בררו איתו כמה פוליסות או חשבונות יש לכם או לנפטר, מהי היתרה בכל חשבון, האם יש לכם כיסוי ביטוחי במסגרת החסכונות, מהו גובה דמי הניהול ובאיזה מסלול הושקעו הכספים.

מהרו לברר, אל תמהרו למשוך את הכסף

רצוי לברר כמה כסף קיים בכל חיסכון בהקדם האפשרי, שכן הזכויות בחסכונות הפנסיוניים ובפוליסות הביטוח עלולות להתיישן. שימו לב שהחשבונות שיוצגו במנוע החיפוש הם חשבונות לא פעילים. לא תמצאו בחיפוש חשבונות פעילים. עם זאת, לכל חיסכון תנאי משיכה משלו. חלק מהחסכונות הפנסיוניים ניתנים למשיכה רק בגיל פרישה, ואילו אחרים אפשר למשוך מוקדם יותר.

כדי לא להיקנס (לשלם, למשל 40% מס על משיכת הכספים), בררו עם נציג השירות במה כרוכה משיכת כספי החיסכון והאם יש משמעות לתזמון של המשיכה. ייתכן ששווה להמתין חצי שנה או שנה עם הטיול שתכננתם לצאת אליו על חשבון החסכונות האבודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עד חמש כניסות

שימו לב שבשל שיקולי אבטחת מידע על כל מספר תעודת זהות (שלכם או של הנפטר) שתזינו במערכת תוכלו לבצע חמישה חיפושים ולא יותר, כך שאת התוצאות שתקבלו כדאי שתשמרו מקומית, אצלכם במחשב, למקרה שתרצו לעיין בהן שוב. זאת ועוד: חשוב לדעת שגם מנועי החיפוש הטובים ביותר טועים לפעמים. קחו בחשבון שלפעמים מנוע החיפוש הממשלתי יציג חשבון שאינו קיים בפועל, והטעות יכולה להיות גם בכיוון ההפוך: ייתכן שיהיו חשבונות לא פעילים שהמנוע לא ימצא.

המידע האמור לעיל לא אמור לשמש תחליף לייעוץ פנסיוני

וואלה! NEWS בשיתוף ויזה אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully