וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ס הקפיא פיתוח אזורי תעשייה בשטחים לאחר שגילה כי רובם עומדים ריקים

6.10.2002 / 9:48





"ממשלה עם מעוף היתה מעודדת יצירת אזורי תעשייה משותפים ליהודים וערבים", אמר ראש מועצת קרית ארבע, צבי קצובר, המשמש יו"ר מינהלת התעשייה מיתרים-קרית ארבע. "אני מכיר היטב את הערבים פה בחברון, שאומרים לי בפירוש כי הם רוצים להביא הביתה את הפיתה או את הלחם. הם לא מעוניינים ברשות או בחמאס, אלא רוצים לחיות ולעבוד בכבוד, ומעדיפים לעשות זאת במקום מסודר".



קצובר מדגיש בדבריו את ההשקעה הגדולה במערכות התשתית בסוף שנות ה-90: "נתן שרנסקי היה השר שתרם יותר מכל, בייחוד ביכולתו לראות את העתיד. מגיע לו פרס העובד המצטיין על כך שבנה אזורי תעשייה מסודרים. עד לזמנו הביוב של אזור התעשייה זרם באופן חופשי לחברון. גם רן כהן שהחליף אותו שמר על התעשייה.



"זה לא יהיה נכון לבחון אותנו בזמן הזה, על רקע של מלחמה. גם לירוחם ולמצפה רמון נדרש זמן כדי להצדיק את קיומן. המדינה לא ביזבזה בשטחים אפילו שקל אחד מיותר. כל ההשקעה בתשתיות מניבה פירות בשלבים מאוחרים. אם לא היתה פורצת אינתיפאדה, היו מועסקים כאן מאות עובדים, רבים מהם פלשתינאים, ואז הצגת הדברים היתה משתנה.



קצובר ציין כי ב-2002 הוא לא חש בשינוי כלשהו בהשקעה באזור התעשייה: "שמעתי את הדיבורים על כך שהתמ"ס 'מכין לנו תיק', ואני מניח שזה יקרה ב-2003. לאחר שהשרה דליה איציק השמיעה באוזני את הביקורת על הקודמים לה, אני יכול לומר שהיא מכוונת למהלך שנועד לצמצם השקעות בשטחים. פניתי לפקידים רציניים במשרדה, שאלתי אם הדיבורים נכונים, וענו לי שלא שמעו על כך. הם גם לא יודעים מה יהיה עם האזור בעוד שלושה חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully