וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף פתח בירידה של 1.5% בעקבות הנפילות בוול סטריט

אילן מוסנאים

6.10.2002 / 9:54

מחזור המסחר - 10 מיליון שקל; ירידות חדות במניות הארביטראז' ובקבוצת אי.די.בי; הדולר מטפס ל-4.85 שקלים במסגרת המסחר באופציות;



הבורסה של תל אביב ממשיכה את המומנטום השלילי של סוף השבוע שעבר ופותחת הבוקר את המסחר בירידות שערים של כ-1% במדדים המובילים. זאת, בעקבות הירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט (בימים חמישי ושישי). מדד הנאסד"ק איבד בסוף השבוע כ-4% וצנח לשפל של 1,139 נקודות ומדד דאו ג'ונס ירד בכ-3% לרמה של כ-7,500 נקודות.



מדד המעו"ף פתח בירידה של 1.7% לרמה של 334.07 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-1.5% לרמה של 326.77 נקודות. התל-טק 15 יורד ב-1.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-10 מיליון שקל. הדולר נסחר ברמה של כ-4.85 שקלים במסגרת המסחר באופציות השקל-דולר.



מניות הארביטראז' פותחות את הבוקר בירידות שערים חדות. מניית טבע יורדת בפתיחת המסחר ב-1.7%, פרטנר נפרדת מ-3.1%, אלרון יורדת ב-1.9% וסאיטקס , שביומיים הקודמים עלתה בכ-15%, מתממשת ויורדת ב-6.1%.



שוויין של מניות קבוצת אי.די.בי ממשיך לרדת, והבוקר מאבדת מניית אי.די.בי אחזקות כ-1.1% ומניית אי.די.בי פיתוח כ-1.5%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש רושמות ירידות חדות יותר של 1.7% ו-3.1%, בהתאמה.



סקירת טרום מסחר



הבורסה של תל אביב צפויה להמשיך את הסנטימנט השלילי במסחר בעקבות הירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט (בימים חמישי ושישי). מדד הנאסד"ק איבד בסוף השבוע כ-4% וצנח לשפל של 1,139 ומדד דאו ג'ונס ירד בכ-3% לרמה של כ-7,500 נקודות. ירידות איפיינו גם את המסחר במניות הישראליות בוול סטריט, ומרביתן פותחות את המסחר עם פערי ארביטראז' שליליים.



מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, מעריך כי המגמה השלילית בתל אביב, תימשך בעקבות המפולת בוול סטריט, אם כי בצורה מתונה יותר ותוך ירידות בינוניות. לדברי דרור, במהלך סוף השבוע לא חל כל שינוי בסביבה הבסיסית, כך שאותם פרמטרים שהשפיעו בשבוע שעבר: הירידות בוול סטריט, התקרבות המתקפה האמריקאית בעיראק, נושא התקציב וכו' ישפיעו גם בשבוע הנוכחי.



דרור מעריך כי צפוי לנו יום של מחזורים נמוכים ופעילות נמוכה. מסחר ער יותר צפוי היום בשוק האג"ח. אחרי שהחל בתיקון כלפי מעלה, בתחילת השבוע שעבר, התהפכה המגמה בשוק האג"ח לקראת סוף השבוע, כשהתשואות בשחרים מזנקות לרמה של כ-11.8%. היום יהיה מעניין לראות מה יתפתח במסחר, כשהחשש הוא מפני התחזקות בשער הדולר, במסגרת המסחר באופציות השקל דולר, שתדחוף את השחרים למטה.



המניות הדואליות פותחות המסחר עם פערי ארביטראז' שליליים חדים כאשר מניות בי.או.אס ולנאופטיקס סיימו את המסחר בארה"ב במחיר הנמוך בכ-32% ו-24% ממחירן בתל אביב, ומניות אורכית וג'קדה פותחות את הבוקר עם פערים שליליים של כ-20% ו-18%.



מבין המניות הכבדות יותר בולטות הבוקר מניות סאיטקס ומטאלינק שפותחות עם פערים שליליים של 8.5% ו-6.9%. פרטנר תסבול במהלך המסחר מפער שלילי של 4.2%, כור ואלרון מפערים שליליים של 3.6% ו-3.3% ומניית טבע מפער שלילי של 1.2%.



בטריטוריה החיובית בולטת הבוקר מניית מג'יק שתתחיל את המסחר עם פער חיובי של 9.1%, קומפיוג'ן פותחת עם פער של 1.2% ודלתא עם פער חיובי של 0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully