וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: שיעור הרווח הגולמי של המוצרים שמכתשים אגן רכשה מבאייר - קרוב ל-50%

אילן מוסנאים

6.10.2002 / 11:36

בית ההשקעות מותיר למניה המלצת "קנייה" ומחיר יעד הגבוה בכ-32% ממחירה בבורסה; הרכישה תאפשר למכתשים לבסס מעמדה באירופה ולהקטין החשיפה לאמריקה הלטינית;



שיעור הרווח הגולמי של חבילת המוצרים שמכתשים אגן רכשה מבאייר עומד על כ-50% - כך מעריך האנליסט חיים ישראל מנשואה זנקס. מכתשים הודיעה ביום רביעי על רכישת 2 מוצרים וזכויות הפצה של 4 מוצרים נוספים מבאייר, תמורתם תשלם 154 מיליון דולר. החברה מסרה כי היא מקווה להשלים את רכישת המוצרים עד לסוף 2002, וכי תחל לשווקם כבר ב-2003.



מניית מכתשים אגן סבלה בתקופה האחרונה מסנטימנט שלילי, על רקע הפיחות החד בשער הריאל הברזילאי מול הדולר. ישראל מציין כי העיתוי של הרכישה מבאייר הינו קריטי, שכן הוא יעזור לחברה להאיר את אזורי הפעילות הנוספים שלה - אירופה, צפון אמריקה והמזרח.



בנשואה רואים את מהלך הרכישה כחיובי ביותר עבור מכתשים אגן, שכן הוא יאפשר לה לחזק את מעמדה באירופה, יחד עם הרכישה הקודמת של חברת ההפצה הגרמנית פיינכימי, ויקטין את החשיפה המסוכנת שלה לאזור אמריקה הלטינית.



בעקבות הרכישה, שנצפתה על ידי האנליסטים, מעדכן ישראל את התחזיות שלו ל-2003 כלפי מעלה. את תחזית המכירות של החברה הוא מעלה מ-965 מיליון דולר ל-990 מיליון דולר. את תחזית הרווח הוא מעלה מרמה של 72.5 מיליון דולר ל-78 מיליון דולר. בשנים הבאות תאפשר הרכישה למכתשים אגן להציג צמיחה שנתית של 15%-16%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully