וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחאי שניידר מוותר על רוגוזין: "בנסיבות הקיימות אין מנוס מפירוק החברה"

אמיר הלמר

6.10.2002 / 9:47

רוגוזין הודיעה היום לביהמ"ש כי לא הגיעה להסדר עם נושיה, ולפיכך לא ניתן לגייס לחברה הון להמשך פעילותה; שניידר רכש את רוגוזין מעזרא הראל תמורת 100 אלף דולר



יוחאי שניידר, שרכש את השליטה בחברת רוגוזין מידי עזרא הראל יום לפני מועד תשלום בסך של 26 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של החברה, מוותר על החברה ושולח אותה לפירוק.



שניידר, שרכש את החברה המצויה במצוקה תמורת 100 אלף דולר בכדי לבחון את האפשרות להבריאה, לא הצליח להגיע להסדר עם נושי החברה, ובעיקר עם מחזיקי האג"ח שלה, שהגישו לאחרונה בקשה לפרקה.



החברה הודיעה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב כי דירקטוריון החברה דיווח לאחרונה אודות הנסיונות למגעים שקיימו נציגי החברה עם נושיה ובעיקר עם בעלי האג"ח. הדירקטוריון הגיע למסקנה כי במצב הנוכחי לא ניתן להגיע להסדר עם הנושים, שהינו תנאי הכרחי על מנת לאפשר לחברה לגייס את המימון הנדרש להמשך פעילותה כעסק חי.



הדירקטוריון מוסיף כי לאור מצב זה עמדת החברה הינה שאין מנוס מפירוקה, וזאת אם לא יהיה שינוי דרמטי בעמדת הנושים ובהתייחס להסדר נושים, שיאפשר לחברה לפעול לגיוס המימון ההכרחי להמשך פעילותה.



ראשית הסיפור בחודש מאי כאשר התברר לבעלי האג"ח של רוגוזין כי אין בכוונת החברה לשלם להם את התשלום השנתי בסך 26 מיליון שקל במלואו. התשלום היה אמור להשתלם בסוף חודש יוני, אולם במועד התשלום הודיעה החברה על עסקת העברת השליטה מידי הראל לשניידר.



במסגרת ההסכם התחייב הראל להעמיד לרוגוזין ערבויות בהיקף של 18 מיליון שקל לתשלום עבור מחזיקי האג"ח ולבנקים, אך התנאי להעמדת הערבויות הוא חתימה על הסדר נושים בין רוגוזין לבעלי האג"ח.



בתמורה להעברת השליטה נקבע כי שניידר ישלם להראל 100 אלף דולר במזומן, וכן שטר חוב בשווי של 2.75 מיליון דולר, נושא ריבית של 2% לפירעון בתוך חמש שנים. גם הוצאת שטר החוב להראל מותנית בהגעה להסדר עם מחזיקי האג"ח.



בעקבות ההסכם פנו מחזיקי האג"ח באמצעות חברת הנאמנות שלהם, אינווסטק, לביהמ"ש וביקשו את פירוקה של החברה. בבקשת הפירוק, שהוגשה באמצעות עוה"ד דורון דן וירון רוסמן ממשרד וקסלן ברגמן,נטען כי מניתוח הדו"חות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של השנה ירדה יתרת המזומנים של החברה לסכום של כ-28 מיליון שקל - כ-21 מיליון במזומן וכ-7 מיליון בפקדונות. כן טוענת אינווסטק כי ברבעון זה פחתה כמות המזומנים של החברה בסך של כ-5 מיליון שקל - מ-26 מיליון שקל בסוף שנת 2001 ל-21 מיליון שקל.



יתרה מכך, ציינה אינווסטק כי לפי דו"ח מקורות ושימושים לתקופה שבין ראשית השנה ועד סוף חודש יוני, כמות המזומנים בחברה צפויה לרדת בחודשים מאי-יוני לכ-11.1 מיליון שקל בלבד. מכאן - שאין לחברה אפשרות לשלם את סכום החוב למחזיקי האג"ח ולפיכך הוחלט לדרוש את פירעונם המיידי של האגרות שחוב החברה בגינן עומד על 96.1 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח ביקשו למנות את עו"ד פיני רובין כמפרק זמני מטעמם.



רוגוזין, שהשליטה בה הועברה כאמור לשניידר, הגישה מטעמה התנגדות לבקשה באמצעות עו"ד מיכל ברק ממשרד שיבולת ישראלי רוברטס ושות'. בהתנגדות נטען כי הבקשה הוגשה בחוסר תום לב וכי רוגוזין עברה לניהולו של שניידר, שהוכיח יכולתו בניהול והבראה של חברות ויש לתת לו אפשרות לנסות ולהבריא את החברה. גם הכנ"ר הצטרף לבקשתו של שניידר וביקש לאפשר לו לנסות ולהגיע להסדר עם נושי החברה.



יש לציין כי בראשית חודש ספטמבר הודיע שניידר על התפטרותו מדירקטוריון החברה משום שסירב לחתום על דו"חותיה הכספיים של רוגוזין לתקופה של מחצית השנה הראשונה כאשר החברה עוד היתה בשליטתו של הראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully