וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וצרפת שוקלות הקמת מועצה לקידום השת"פ בין תעשיות ההיי-טק במדינות

בעז בבאי

6.10.2002 / 11:11

המדען הראשי, ד"ר אלי אופר ומקבילו הצרפתי סיכמו על הדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין התעשייה הישראלית לצרפתית



ישראל וצרפת שוקלות הקמת מועצה לקידום שיתופי הפעולה בין תעשיות ההיי-טק בין שתי המדינות. זאת בעקבות המפגש שנערך בשבוע שעבר בפאריס בין המדען הראשי בתמ"ס, ד"ר אלי אופר, ומקבילו הצרפתי, פיליפ יורגנסן (Philippe Jurgensen), שבו סוכם על הדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין התעשייה הישראלית לצרפתית.



הצדדים סכמו על קיום מו"מ לחתימת הסכם שיכלול השקעה באמצעים לחיפוש שותפים וקידום שותפויות מו"פ ורתימת מינהלות המו"פ באזורים השונים של צרפת לקידום מיזמים שכאלו. המדען הראשי ציין כי, הממשל הצרפתי מעונין ביצירת קשרי שת"פ בין התעשיות הצרפתית והישראלית כאסטרטגיה לטווח קצר וארוך. במהלך ביקורו נפגש ד"ר אופר עם מנהלים בכירים מחברת ציוד התקשורת הצרפתית אלקטל לדיון, והחלפת דעות בנושאי מחקר ופיתוח.



לאחרונה הוגש למדען הראשי סקר אשר הוזמן על ידי המשרדים בשתי המדינות, ובו זוהו נושאים בעלי פוטנציאל גבוה לשת"פ תעשייתי ודרכים ליצירת אווירה מתאימה לייזום שיתופי פעולה.



ינון אלרועי, הנספח המסחרי של התמ"ס בצרפת, מסר כי למרות הירידה בהיקפי הסחר בין המדינות קיים מאז תחילת השנה גידול בשת"פ בין המדינות, הבא לידי ביטוי בשת"פ ורכישות פיזיות ובעיקר ע"י חברות ישראליות. בין היתר רכשה חברת אלקו הישראלית את פעילות חברת ברנדט בתחום מוצרי הצריכה תמורת 108 מיליון יורו, חברת טבע רכשה את פעילות חברת באייר קלאסיק במטרה לחדור לשוק הצרפתי וחברת קונרס טכנולוגיות רכשה את חברת ניפסון העוסקת בתחום הדפוס הדיגיטלי. כמו כן, חתמה חברת גילת לוויינים על הקמת מיזם משותף עם חברת SES GLOBAL להקמתה של חברת, SATLYNX, שתספק אינטרנט לווייני ברחבי אירופה. במיזם המשותף תחזיק בשיעור של כ-20% גם חברת אלקטל והחברות הבנות שלה, אלקטל חלל וסקייברידג'.



בנוסף, במהלך השנה האחרונה סוכמו ששה פרוייקטים משותפים לפיתוח מוצרי תעשייה בין חברות ישראליות לצרפתיות. וכן נוצרו שיתופי פעולה רבים בין גורמים ישראליים וצרפתים במסגרת תוכנית המו"פ החמישית של האיחוד האירופי.



אלרועי הוסיף כי בשבועות הקרובים מתוכננים השתתפות של משלחת ישראלית בכנס SITEF בטולוז, לחדשנות וטכנולוגיות עתידיות, השתתפות של חברות ביוטכנולוגיה ישראליות באירוע השנתי המרכזי בצרפת בתחום הביוטכנולוגיה שיתקיים בליל, וגיבוש משלחת צרפתית לכנס טלקום 2002 שייערך בנובמבר בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully