וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצעי ענק ברשת לכבוד יום המכירות הסיני

רם הדר גולדשמידט

10.11.2015 / 12:20

11 בנובמבר הוא היום של מבצעי ענק ברשת עליבאבא. אם אתם רוצים לרכוש וליהנות מההטבות - עליכם לפעול מהר, ולהיכנס לאתרים המרכזיים של המכירות בכל שלוש שעות עגולות

ממיינים חבילות יום אחרי מכירות "יום הרווקים" בסין, נובמבר 2014. GettyImages
ממיינים חבילות יום אחרי מכירות "יום הרווקים" בסין, נובמבר 2014/GettyImages

יום הרווקים החל את דרכו במהלך שנות ה-90, כחלק מחיי התרבות של הסטודנטים בסין. שמו של יום זה מגיע מהבחירה בתאריך שמשלב את הספרה 1 לאורך כולו, ומכאן יום רווקים, אך גם מתוקף העובדה שבתחילת דרכו מטרתו הייתה לאפשר לרווקים (גברים) לצאת ולחגוג את רווקותם. עד מהרה הפך האירוע לכזה שמיועד לכולם. מכללות החלו להעביר סדנאות ומסיבות דייטינג לרווקים, והאירוע הפך להזדמנות לצאת, להיפגש, להכיר ואולי להיפרד דווקא ביום הזה מהשייכות לקהילת הרווקים והרווקות.

מאז, יצאו אותם סטונדטים הוללים של שנות ה-90 אל שוק העבודה והחלו מפיצים את הבשורה בעולם. החברות המסחריות לא איחרו להריח את הפוטנציאל הכלכלי שבו וכך קרה שבשנת 2009, החליטה חברה "קטנה" בשם alibaba לאמץ את יום הרווקים באופן רשמי. כחלק מכך הקימה החברה את ה- double11 ("דאבל 11") עליו רשמה סימן מסחרי בסין ב-2012 והרימה את הקניון המסחרי הגדול הראשון תחת Taobao.com. מאז הפך תאריך זה ליום המסחר הגדול ביותר בסין ובעולם. מיותר לציין (בצער) שאלמנט החברתיות לא עברו גלובליזציה באותה המהירות.

תוך שנתיים מרגע ההשקה הרשמית, מכירות יום הרווקים הגיעו לגובה ו"עוצמה" הנמדדים רק במכירות הגדולות ביותר בארה"ב, כמו "בלאק פריידיי", ו"סייבר מאנדיי", ובשנה שעברה, בדומה לכל שנה, שוב הגיעו המכירות לשיא.

בסך הכל הסתכמו המכירות של 2014 ב-57.1 מיליארד יואן, או 9.34 מיליארד דולר, הרבה מעבר למצופה. כל המכירות בוצעו באמצעות שלושת האתרים המובילים של החברה: Tmall.com Taobao.com והשלוחה הבינלאומית AliExpress. המכירות האלו הראו גידול משמעותי משנת 2013 בה Alibaba עדיין מכרה רק ב- Tmall.com, Taobao.com ומכירותיה הגיעו לכ- 36.2 יואן מה שמשקף עלייה של כ- 57.5% מהשנה הקודמת שנובעות מגידול מקומי כמו גם פתיחת השוק למכירות עבור כ-217 מדינות ואזורים נוספים שאינם סין.

ומה השנה?

אתרי Alibaba על שלוחותיהם השונות מתחילים להיערך אל יום המכירות הגדול. באתר Aliexpress נמצא כבר אישורי מכירה מוכנים ביניהם חלק המיועד לאמהות וילדים, וכמובן חלל המכירה המרכזי של החג הגדול שם תוכלו למצוא את מיטב מהלכי המישחוק ("גיימיפיקיישן") והמכירה שיש באתרי המסחר הטובים ביותר, בית ספר למכירות אונליין. בין השאר תוכלו למצוא בחלקו הייעודי של האתר ציר זמן עם פעילויות שונות עליו בכל יום שיאפשרו לך הקונה לקבל הנחה כפולה ומשולשת או להעצים את כוחו של כספו באמצעות קופוני מכפיל (75 דולר יהיו שווים 150 דולר באתר) אך גם במקרה כזה, אם הגעת לאחר על ההנחות והמכפילים לכ-150 דולר, תקבל הנחה נוספת על כלל הרכישה בגובה של 15 דולר.
זיכרו, אם ברצונכם לרכוש וליהנות מההטבות - עליכם לפעול מהר (מה שמאלץ את נוכחותכם באתר בכל שלוש שעות עגולות. אופציה נוספת היא להוריד את האפליקציה של Aliexpress וכמובן לקבל גם על זה עוד הטבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה בארץ ובשאר העולם?

בארץ ובעולם לא מוותרים כל כך מהר על הבכורה. מבצעים רבים, חלקם מאורגנים יותר חלקם פחות מופיעים אט אט. מכירות "בלאק פריידיי", שבאופן מסורתי התחילו ביום שישי של חג ההודיה, עם פתיחת שערים ושעטת ההמון הדורס אל תוך החנויות, מתחילות בשנים האחרונות בטפטוף כשבוע לפני האירוע. השינוי הזה מאפשר לרוכשים לתכנן את הרכישות שלהם מראש ולא להתפתות לעסקות מזדמנות מאתר סיני מרוחק, ולאפשר להם לרכוש מוצרים (באופן אירוני גם הם, חלקם סינים) באופן "מקומי" אך עדיין מקוון, עם אפשרויות משלוח כמעט מיידי, לעיתים גם במהלך סוף השבוע עצמו.

עם זאת כדאי להזכיר את עוצמתו של יום המכירות הסיני: גם אם מביאים בחשבון את התחזיות האופטימיות ביותר הצפי ליום המכירות הגדול ביותר בארה"ב - סייבר מאנדיי – מגיע לכ-3 מיליארד דולר, הרבה פחות מההיקף הצפוי ביום הרווק הסיני.

ובישראל, אנחנו חווים גל של פירסומים שונים, חברות כמו china buy המקדמות את המכירות עם פרסומות של סלבריטאים מקומיים, חלקם אפילו רווקים או מבצעי shopping IL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully