וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של כ-9% במספר דורשי העבודה האקדמאים בתחום ההיי-טק בשנה האחרונה

עינב בן יהודה

6.10.2002 / 11:30

באוגוסט השנה נרשמו 746 מובטלים אקדמאים בתחום ההיי-טק לעומת 822 אקדמאים בתקופה המקבילה, כך עולה מנתוני המרכז לתעסוקת אקדמאים



ירידה של כ-9% חלה בשנה האחרונה במספר האקדמאים דורשי העבודה בתחום ההיי-טק, כך עולה מנתוני המרכז לתעסוקת אקדמאים. באוגוסט 2001 נרשמו בלשכות האקדמאים ברחבי הארץ 822 אקדמאים מתחום ההיי-טק, מתוכם 581 מהנדסי אלקטרוניקה ו-241 בעלי תואר במדעי המחשב. באוגוסט השנה נרשמו 746 אקדמאים מובטלים מתחום ההיי-טק, 510 מתוכם מהנדסי אלקטרוניקה ו-236 דורשי עבודה מתחום מדעי המחשב.



במרכז לתעסוקת אקדמאים מציינים כי הפילוח של שירות התעסוקה מבוסס על ההשכלה האקדמאית הרשמית של מחפש העבודה, ואינו כולל אקדמאים מתחומים שונים שעשו הסבה והשתלבו בענף ההיי-טק. הירידה בקרב הנרשמים בלשכות התעסוקה באה לידי ביטוי גם בתחומים נוספים. באוגוסט השנה נרשמו 970 עו"ד בלשכות התעסוקה, לעומת 1,077 באוגוסט 2001, במרכז לתעסוקת אקדמאים מדווחים על 504 רואי חשבון שנרשמו באוגוסט 2001, לעומת 540 באוגוסט 2001.



שוקי חן, מנהל המרכז, קושר בין הירידה במספר דורשי העבודה בתחומים אלה לבין מהמגמה הכללית של ירידה במספר דורשי העבודה. "מינואר 2002 מסתמנת ירידה הדרגתית בקרב דורשי העבודה האקדמאים. בחודשים האחרונים אנחנו רואים עלייה מסוימת בקליטת עובדים בתחום ההיי-טק, אך עדיין לא ניתן להצביע על מגמה".



חן התייחס לגלי הפיטורים האחרונים בענף בחודשיים האחרונים, וציין כי בלשכות התעסוקה לא נתקלו במסות גדולות של מפוטרי היי-טק. אחד ההסברים האפשריים לכך שהמפוטרים הטריים לא התייצבו בלשכות התעסוקה הוא שרבים מהם עדיין מקבלים תשלום מהחברה בה הועסקו בגין הודעה מוקדמת, ומעדיפים שלא להתייצב, בינתיים, בלשכות התעסוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully