וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום הרבעון השלישי: סכום שיא יצא מקרנות המניות בארה"ב

דפנה מאור

6.10.2002 / 11:37

99% מקרנות המניות ירדו; קרנות האג"ח היו המבוקשות ביותר עם תשואות חיוביות ברבעון ומתחילת השנה

סכום שיא נמשך מקרנות המניות בארה"ב במהלך הרבעון השלישי. לעת עתה ידוע כי ביולי ואוגוסט משכו המשקיעים 55 מיליארד דולר מקרנות המניות, לאחר שאלו רשמו תשואה שלילית ממוצעת של 17.2% במהלך הרבעון כולו, כפי שדיווחה חברת המחקר ליפר. מתחילת השנה נמחק כרבע משוויין של החזקות בקרנות מניות, לאחר ש-99% מהן רשמו הפסדים במהלך הרבעון השלישי.

מרבית הקרנות רשמו ירידות דו ספרתיות בשוויין, למעט תחום מסוים - קרנות מתמחות מגוונות, להן אפשרות להמר נגד השוק באמצעות מכירת חסר (שורט) - אשר רשם עלייה של 3.1% ברבעון.

קרנות האג"ח שימשו נווה מדבר עבור המשקיעים שברחו בשעטה משוק המניות. ביולי-אוגוסט זרמו 45 מיליארד דולר לקרנות אלו. קרנות אג"ח בנות מיסוי נתנו תשואה של 2.04% ברבעון, בעוד שקרנות האג"ח המוניציפליות הפטורות ממס נתנו תשואה של 4.17% באותה תקופה.

כתוצאה מכך הפכו קרנות כמו פימקו טוטאל ריטרן, אותה מנהל ביל גרוס, וקרן ונגארד GNMA לפופולריות ביותר. במהלך הרבעון נטלה פימקו את מקומה של קרן מגלאן של פידליטי כגדולה ביותר במונחי נכסים, עם 62.2 מיליארד דולר נכון לסוף אוגוסט. פימקו טוטאל ריטרן נתנה תשואה של 3.45% ברבעון ו-7.6% מתחילת השנה.

הקרנות המצליחות ביותר בין קרנות האג"ח היו קרנות כלליות של האג"ח הממשלתי. קרנות אלו נתנו תשואה ממוצעת של 8.12%, ואחריהן הגיעו קרנות לטווח בינוני, עם תשואה של 4.43%. במהלך השבועות האחרונים הגיעו מחירי האג"ח הממשלתי לשיא בן עשרות שנים, והתשואות עליהן דעכו לשפל דומה. התשואה על האג"ח הקצרה לשנתיים אף ירדה מתחת לרמת ריבית הבסיס הפדרלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully