וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': דיסקונט צפוי לעבור ברבעון השלישי לרווח

אילן מוסנאים

6.10.2002 / 11:48

בלידר ושות' צופים גם שיפור בתוצאות של הבנק הבינלאומי , שדיסקונט מחזיק בכ-26% מהון המניות שלו

בנק דיסקונט צפוי לעבור ברבעון השלישי לרווח של כמה עשרות מיליוני שקלים. כך מעריך האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות'. בן זאב מעריך כי התפתחות זאת עשויה לגרום לתגובה חיובית שתפצה על הירידות החדות, של כ-20%, שנרשמו במניה מתחילת החודש.

במחצית הראשונה של 2002 הפסיד בנק דיסקונט כ-124 מיליון שקל (מזה כ-85 מיליון שקל ברבעון השני). הפסדים אלה הושפעו בעיקר מירידה חדה של כ-20% בהכנסות המימון של הבנק, עקב הפער בין מדד בגין למדד ידוע והפסדי אג"ח עקב הירידות בשוק הסולידי, ומההפרשות הגבוהות לחובות מסופקים.

בן זאב מעריך כי הרגיעה היחסית בשוקי האג"ח ברבעון השלישי תביא לצמצום משמעותי של ההפסדים בגין ההשקעות באג"ח. הפער בין מדד בגין למדד ידוע, צפוי להפוך כיוון ברבעון השלישי. בן זאב מציין כי מספרים מדוייקים הוא יוכל לספק בשבוע הבא עם פרסום מדד המחירים לחודש ספטמבר. סעיף זה צפוי לתרום לשיפור רווחי המימון של הבנק באופן משמעותי.

בלידר ושות' מעריכים כי גם ההפרשות לחובות מסופקים של הבנק יירדו ברבעון הבא לעומת הרבעונים הקודמים ויהיו בשיעור דומה לזה של המערכת, כ-0.8% מאשראי הלקוחות.

ברבעון השני הסתכמו ההפרשות של הבנק בכ-217 מיליון שקל, והשלימו הפרשות של כ-463 מיליון שקל מתחילת השנה.

בלידר ושות' צופים גם שיפור בתוצאות של הבנק הבינלאומי , שדיסקונט מחזיק בכ-26% מהון המניות שלו. אחזקה זו הסבה לדיסקונט הפסד של 39 מיליון שקל במחצית, לעומת רווח של 36 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully