וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר הבד"צ: לא נחזיר הכשרות לשמן עד שחיים פינק יתנצל; פינק: אין בכוונתי להתנצל

אמיר הלמר

6.10.2002 / 14:20

פינק ביקש לחייב את הבד"ץ להחזיר את הכשרות לשמן ומילומור; בית הדין הרבני: נמליץ על החזרת הכשרות אם פינק יתנצל בפני הבד"צ ויקבל את דרישותיו



למרות הפרסומים, לעת עתה לא השיב הבד"צ את תעודת הכשרות המיוחלת לחברות שמן ומילומור שבשליטת חיים פינק. היום אמר מזכיר ועד הכשרות של בד"צ כי אין כוונה להשיב את הכשרות לחברות עד אשר ימלא פינק אחר החלטות בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, ובכלל זה יתנצל בפומבי על אמירותיו נגד ועד הכשרות. חיים פינק הודיע היום כי אין בכוונתו להתנצל.



הסאגה בין החברות שמן ומילומור לבין בד"צ החלה לפני כשנה, לאחר שבד"צ העדה החרדית בירושלים החליט להסיר את הכשרות שהוא מעניק לחברות זה יותר מ-50 שנה. בעקבות הודעת הבד"צ חדלו יצרניות מזון גדולות, בהן עלית ושטראוס, לרכוש מוצרים מהחברות.



הסיבה להסרת הכשרות, לטענת בד"צ, היתה כי שמן החלה בהכנות לייצור בשבת בשיטת האוטומציה ואף השקיעה לשם כך כספים רבים. בעקבות הסרת הכשרות של בד"צ פעלה שמן וקיבלה תעודות כשרות מרבנים אחרים המוסמכים לכך.



במקביל הגישו הצדדים בצעד מפתיע תביעות הדדיות לבית המשפט המחוזי בירושלים. שמן תבעה מהבד"צ סך של כ-3 מיליון שקל בגין הנזקים שנגרמו לה בעקבות הסרת הכשרות, ובמקביל, החלו הצדדים בקיום הליכי בוררות בבית הדין הרבני האזורי בתל אביב.



במהלך הסכסוך יצא פינק, חרדי בעצמו, כנגד הבד"צ והחלטתו להסיר את הכשרות משמן. בראיון ל"גלובס" אמר פינק בין השאר: "שיתלו פאשקווילים, אני לא מפחד מהדברים האלה. יש בית משפט ודין תורה, ושם נברר את הפגיעה בשמי ובשם המפעל. הנזק שנגרם לשמן תעשיות ישולם במלוא מובן המלה. הם יתנו את הדין".



ביום חמישי האחרון הוציא בית הדין האזורי החלטת ביניים בזו הלשון: "הואיל ומר חיים פינק, מנהל חברת שמן, הצהיר בפנינו:



1. כי הוא מקבל עליו את סמכות הבד"צ בכל הקשור להכשר מפעלי שמן ומילומור ולא יפנה במאומה מפסקי ההלכה של רבני הבד"צ.



2. למרות ההשקעות הגדולות במפעל לשם העברתו לשיטת "האוטומציה" הוא לא יעשה זאת, אלא אם יסכימו רבני הבד"צ וזאת על אף שהשקעתו תרד לטימיון.



3. הוא מתחייב להפסיק להתנצח עם חברי ועד הכשרות שע"י הבד"צ בכל הקשור לנושא ההכשרים בכל דרך שהיא, ולהתנצל בפומבי בעיתון חרדי על הוויכוח שניהל עימם עד כה.



לפיכך ביה"ד ממליץ לחברי ועדת הכשרות הנ"ל להחזיר עטרה ליושנה ולהמשיך להעניק למפעלי שמן ומילומור את תעודת הכשרות המהודרת הקיימת למעלה מ-50 שנה".



כאמור, היום התפרסמה ידיעה כי ביה"ד הרבני הורה לבד"צ להשיב למפעלים את תעודת הכשרות, אך בבד"צ אמרו כי החלטת ביה"ד ברורה, וכי רק לאחר שפינק יתנצל על הפרסומים הם ישקלו את הדבר. "לעת עתה הכל נותר כפי שהיה בשנה האחרונה", אמר מזכיר הבד"צ הרב גרוס.



בא כוחו של הבד"צ, עו"ד אברהם אינדורסקי, הוסיף כי בהחלטה נקבע עוד כי, "ביה"ד יפנה לרבני הבד"צ לוודא אם יש להם דרישות נוספות מחברת שמן לשם השבת תעודת הכשרות". בעניין זה אומר אינדורסקי כי ניתן לומר בבטחה שבד"צ תדרוש משמן להסיר את כל תעודות הכשרות הנוספות שקיבלה במהלך התקופה האחרונה, בנוסף לדרישת ההתנצלות.



מטעמו של מר פינק נמסר היום כי הוא מעולם לא התחייב להתנצל, אין בכוונתו לעשות זאת והוא סבור שאם מישהו צריך להתנצל - זהו בד"צ העדה החרדית. את שמן ואת חיים פינק ייצג עו"ד ליפא מאיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully