וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלקסלייט במו"מ להשלמת גיוס של 5-7 מיליון דולר ממשקיעים חיצוניים עד סוף השנה

בעז בבאי

6.10.2002 / 15:40

הפרוטוקול הטכנולוגי שפיתחה החברה אושר כתקן בינלאומי מוביל; 6 חברות מארה"ב, אירופה ואסיה עורכות ניסויים בטכנולוגיית ה-GPON של החברה



חברת הסטארט אפ הישראלית פלקסלייט נטוורקס מנהלת משא ומתן לגיוס של 5-7 מיליון דולר משקיעים חיצוניים, בהמשך לגיוס הפנימי שהשלימה החברה ביולי 2001 מקרנות ההון סיכון קונקורד וקוראל. להערכת רן שילון, מנכ"ל פלקסלייט, הגיוס יושלם עד סוף השנה הנוכחית.



האופטימיות של שילון נובעת מהחלטת שקיבל לפני כשלושה שבועות ארגון ITU הבינלאומי, לאשר את ההצעה של קונסורציום שהובילה החברה. זאת, במטרה להפוך את הפרוטוקול הטכנולוגי החדשני שפיתחה החברה, הנקרא ג'יגהביט פסיב אופטיקל נטוורקס (GPON), לתקן הבינלאומי המוביל בתחום הפסיב אופטיקל נטוורקס (PON).



פתרון ה-GPON מיועד לפתוח את צווארי הבקבוק בתעבורת נתוני קול ונתונים באמצעות הבאתו של קו הסיב אופטי קרוב יותר למשרדים ובנייני מגורים רבי קומות. הפלטפורמה מקשרת מנויים באמצעות רשת תקשורת אופטית בין המשרד המרכזי (מרכזיית תקשורת אזורית) לנקודת נוכחות מקומית (מרכזייה אופטית הנמצאת בבניין משרדים או מגורים).



בקונסורציום של פלקסלייט נכללו חברות בינלאומיות כמו אגיר, אינפניון, קוונטום בריג' ואופטיקל סולושינס, חברת פורטופוליו של קונקורד וקוראל. להערכת שילון, קבלת התקן המבוסס על הפרוטוקול של פלקסלייט תושלם סופית עד סוף השנה. ההצעה של הקונסורציום של פלקסלייט גברה על שתי הצעות מתחרות. הצעה אחת, שהובילה קבוצה בראשות אלקטל הצרפתית, תמכה בהרחבתו של התקן הקיים, תקן APON, בעוד שהצעה נוספת של קבוצת חברות יפאניות בראשות פוג'יסטו ו-NEC, תמכה בתקן חדש הנקרא EPON.



6 חברות מארה"ב, אירופה ואסיה עורכות כיום ניסויים בטכנולוגיה שפיתחה פלקסלייט, לקראת אפשרות של השקה מסחרית במהלך 2003. שילון מעריך כי השלמת הניסויים תוביל את החברה למכירות ראשונות בהיקף של 3 מיליון דולר במהלך השנה הבאה. לדבריו, פלקסלייט היא החברה היחידה בעולם שיש לה מערכת עובדת בשוק ה-PON, שהיקף המכירות בו נאמד בכ-100 מיליון דולר ב2002.



הגיוס נועד לממן את הרחבת מצבת כוח האדם של החברה על מנת לתמוך בניסויים בפתרון הטכנולוגי שלה. פלקסלייט, המעסיקה כיום כ-33 עובדים במרכז הפיתוח בכפר סבא, צפויה לגייס 10 עובדים חדשים לאחר השלמת הגיוס.



פלקסלייט הוקמה ע"י שני בכירים לשעבר בחברת אי.סי.איי טלקום: יוסי ארול, ששימש מנהל קבוצת ניהול מוצרי רשתות אופטיות ואורן מרמור, ששימש מנהל הנדסת המערכות בתחום הרשתות האופטיות בחברה. לקבוצת המייסדים הצטרף גם חזי לפיד, מנכ"ל חברת אינווייב (InnoWave), חברה בת של אי.סי.איי.



בנובמבר 2000 השלימה החברה גיוס של כ-9 מיליון דולר במסגרת סבב סיד מקרן ההון סיכון הישראלית קונקורד ומחברת קורל האמריקאית, לפי שווי חברה של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף. אולם בעקבות המשבר בשוק הטלקום, החברה ביצעה באמצע 2001 תהליך של ארגון מחדש תוך פיטורי עובדים וקיצוץ בשכר. במקביל, מינתה החברה ביולי אותה שנה למנכ"ל את שילון, אשר קודם לכן היה סמנכ"ל פיתוח עסקי וסמנכ"ל שיווק בטנדו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully