וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוגוזין מנסה למכור מניותיה ביס

ערן גבאי

6.10.2002 / 16:19

רוגוזין היתה אמורה להשקיע 300 אלף דולר ביס ביולי; בעלי המניות הקטנים בחברת הלוויין לא מזרימים כסף, וככל הנראה תידרש בזק להשקיע קרוב ל-70 מ' ד' בחברה עד הגעתה לאיזון

רוגוזין בדקה אפשרות למכור את החזקותיה העקיפות בחברת הלוויין YES לבעלי מניות אחרים, והחליטה שלא להשקיע 300 אלף דולר נוספים בחברה, כך עולה מהודעת רוגוזין היום על הסכמתה למתן צו לפירוקה ולמינוי מיידי של מפרק זמני לחברה.

ההודעה באה לאחר שיוחאי שניידר, שרכש את השליטה בחברה מידי עזרא הראל, בכדי לבחון אפשרות להבראתה, החליט להרים ידים ולשלוח את החברה לפירוק. דירקטוריון רוגוזין הגיע למסקנה כי במצב הנוכחי לא ניתן להגיע להסדר עם הנושים, המהווה תנאי הכרחי כדי לאפשר לחברה לגייס את המימון הנדרש להמשך פעילותה כעסק חי.

רוגוזין החליטה למעשה שלא להזרים 300 אלף דולר ליס, בהתאם לחלקה היחסי במסגרת האשראי האחרונה שאושרה ליס בגובה 70 מיליון דולר, וכתוצאה מכך החזקותיה ידוללו.

כמו כן, רוגוזין הודיעה היום כי בדקה אפשרות למכור את מניותיה בלידן סוכניות לבעלי המניות האחרים בחברה - קרדן (49%) ולידן ייזום (21%). רוגוזין מחזיקה ב-30% ממניות לידן סוכניות להשקעות, המחזיקה ב-6.7% ממניות חברת הלוויין.

בראשית ספטמבר חשפו דו"חות קרדן לרבעון השני את העובדה שלידן, קרדן תקשורת ותעשיות רוגוזין, המחזיקות יחדיו כ-6.7% ממניות חברת הלוויין יס, לא הזרימו מיליון דולר כחלק מהסכם האשראי של יס.

על פי הסכם אשראי הביניים, עליו חתמו בעלי המניות של יס עם הבנקים במאי השנה, נקבע שבעלי המניות יזרימו לחברה 42 מיליון דולר והבנקים יזרימו 28 מיליון דולר נוספים. מאחר שגילת די.בי.אס לא מזרימה כספים לחברת הלוויין בשל סכסוך משפטי בינה לבין יורוקום, הרי שחלקה בהזרמה נופל על בעלי המניות האחרים באופן יחסי להחזקותיהם בחברה.

כעת מסתבר כי גם רוגוזין לא תזרים יותר כסף ליס. כך יוצא שבזק, המחזיקה בכ-49.9% ממניות יס, יורוקום, המחזיקה בכ-30% מהמניות, ופולאר תקשורת, המחזיקה בכ-10% מהמניות, הן היחידות שמזרימות כסף לחברת הלוויין.

ידיעה זו מקבלת משנה תוקף על רקע הידיעות לפיהן יס מתקרבת להשגת הסדר מימוני כולל עם הבנקים לאומי, דיסקונט והבינלאומי. צרכי המימון של יס נאמדים בכ-150 מיליון דולר על פני מספר שנים ועד ההגעה לאיזון - מכאן שבעלי המניות בחברה יידרשו להשקיע כ-90 מיליון דולר במימון החברה עד הגעתה לאיזון. העובדה שבעלי המניות הקטנים ביס לא מזרימים כסף לחברה יחייבו את בזק, ככל הנראה, להשקיע קרוב ל-70 מיליון דולר ביס עד הגעתה לאיזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully