וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות בברזיל: הריאל התחזק ב-2.2% מול הדולר

סוכנויות הידיעות

6.10.2002 / 8:57

בורסת סאו פאולו עלתה נוכח הערכות כי צפוי סבב שני בבחירות לנשיאות בברזיל; למועמד האופוזיציה, לולה, חסרים 2% כדי לזכות כבר סבב הראשון



הקלפיות נפתחות היום בפני 115 מיליון בעלי זכות ההצבעה בברזיל כדי לבחור בנשיא חדש לכלכלה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. סקרים אחרונים מצביעים על כך שהתמיכה במועמד האופוזיציה לנשיאות, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, עומדת על 48% מהקולות, אחוז אשר מבטיח לו ניצחון גורף בסבב הראשון, אולם פחות ממחצית הקולות התקפים הנדרשים כדי למנוע סבב שני בבחירות לנשיאות.



ביום שישי התחזק הריאל הברזילאי ב-2.2% לעומת הדולר ונרשמו עליות בשוקי המניות, ככל הנראה נוכח הנחת המשקיעים כי הסיכויים לסבב שני בבחירות בין לולה לסרה גדלו.



הריאל הברזילאי נפל לאחרונה שפל של כל הזמנים בעקבות חששות משמיטת חובות לקראת הבחירות לנשיאות. מתחילת השנה פוחת הריאל בכ-40% ובורסת סאו פאולו נמצאת ברמה הנמוכה ביותר מאז 1999.



המשקיעים חוששים כי בחירתו של לולה, מנהיג מפלגת העובדים, תבריח משקיעים זרים מברזיל, שכן לולה תמך בעבר בשמיטת חובות.



תוכנית התקציב של לולה נתפסת כמסכנת את סיכוייה של ברזיל לשלם את חובה בן 1.1 טריליון הריאל (330 מיליארד דולר), ותוביל לשמיטת חובות של המשק הגדול ביותר בדרום אמריקה. מנהיג איגוד פועלי המתכת לשעבר צידד בעבר בשמיטת חובות. מאז הבטיח לשמור על אינפלציה נמוכה, לרסן הוצאות ולשלם את כל התחייבויות הממשלה.



לממשלת ברזיל חוב ציבורי בן מאות מיליארדי דולרים, שגרם לכך שברזיל תיפול למקום ה-13 בדירוג העולמי של שווקים מועדפים להשקעה. החוב תפח פי שלושה בשמונה שנים בשל מימון גירעון תחת הנשיא פרננדו הנריק קרדוזו.



לנפילת המטבע הברזילאי השפעה על חברות להן חשיפה לכלכלה הגדולה בדרום אמריקה. בדומה למשבר בארגנטינה, סבלו בנקים ספרדיים ובנקים אירופיים אחרים מנפילת המטבע.



בין החברות הישראליות החשופות לפיחות בריאל נמצאות GVT, שכבר דיווחה על גידול חד בהפסדיה ברבעון השני של 2002 בשל הפיחות; מכתשים אגן, חברת האגרוכימיה הפועלת באמריקה הלטינית; ו-אי.סי.איי, בשל חשיפה ל-GVT באמצעות הלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully