וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה השקיעה 292 מיליון שקל באזורי תעשייה בשטחים ב-1993-2001

אבי שמול

6.10.2002 / 7:34

מדובר ב-11.5% מההשקעה במינהלות התמ"ס; באחרונה הוחלט על הקפאת ההשקעות באזור



המדינה הפסיקה בשנה האחרונה העברות של כספים לביצוע עבודות תשתית באזורי תעשייה המנוהלים על ידי מינהלות משרד התעשייה והמסחר - בעיקר באזורי יהודה, שומרון וחבל עזה. מקורות במינהלות התמ"ס אמרו כי המהלך נועד לעצור את פיתוח רזרבות הקרקע בשטחים, ולאפשר שחרור נקודתי של תקציבים למינהלות אחרות.



מדו"ח שהכין משרד התמ"ס עולה כי ההשקעה ב-12 מינהלות הפועלות מטעם המדינה בשטחים, הסתכמה בשמונה השנים האחרונות ב-292 מיליון שקל - כ-11.5% מכלל ההשקעות של המדינה ב-27 המינהלות הפועלות בישראל, שהסתכמו ב-2.5 מיליארד שקל באותה התקופה. הדו"ח מגלה כי ישנם אזורי תעשייה, שהוקמו בהשקעה של מיליוני שקלים, שבהם מועסקים עשרות עובדים ישראלים בלבד.



"ברור כי עצירת ההשקעות בתמ"ס היא עניין פוליטי", אמר מנכ"ל אזור התעשייה אפרת בגוש עציון, יחזקאל קליין. "אנחנו מרגישים זאת היטב במשך כל השנה האחרונה".







בתמ"ס אמרו בתגובה כי עצירת ההשקעות אינה פוליטית. "בשטחים זה בולט יותר", טען בכיר בתמ"ס. "במקומות רבים מדי במדינה הושקעו משאבים אדירים שהביאו לעודף חסר פרופורציה בשטחי תעשייה. כיום, תקציבים של מאות מיליוני שקלים לעבודות פיתוח בשנה, הצטמצמו לעשרות מיליונים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully