וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכיינית חוצה ישראל במו"מ להנפקה של מיליארד שקל

רותם שטרקמן

6.10.2002 / 7:17

חברת דרך ארץ מנהלת מגעים להנפקה פרטית של אג"ח לא סחירות לגופים מוסדיים, בהם קופות גמל, קרנות פנסיה וחברות ביטוח. ההנפקה צפויה להיערך בדצמבר הקרוב



חברת דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, מנהלת מגעים להנפקה פרטית של איגרות חוב לא סחירות בהיקף של מיליארד שקל לגופים מוסדיים, בהם קופות גמל, קרנות פנסיה וחברות ביטוח. ההנפקה צפויה להיערך בדצמבר הקרוב. הכספים שיגויסו בהנפקה שתכלול גם מרכיב מסוים של אופציות ומניות, אמורים לממן את סלילת קטע מספר 18 - הקטע הצפוני של הכביש.



הממשלה עדיין לא קבעה מי יהיה הזכיין שיקים ויפעיל קטע חדש זה, והיא מנהלת מו"מ עם דרך ארץ על הענקת הזיכיון. התנאי המשמעותי היחיד שהעמידה הממשלה לדרך ארץ לשם קבלת הזיכיון גם על קטע 18, הוא השגת המימון להקמתו - ולכן פנתה דרך ארץ לגיוס כספים באמצעות הנפקה.



מדובר בקטע הכביש בין צומת ברקאי לצומת אליקים (מוואדי ערה לוואדי מילק), שעלות הקמתו מסתכמת בכ-215 מיליון דולר. הפרויקט החדש מהווה 25% מהיקף הבנייה וההשקעות בכביש המקורי, שאותו מקימה כיום דרך ארץ.



הקטע החדש יסייע בהגדלת נפח התנועה בכביש המקורי (הדרומי) - ובכך יגדיל את הכנסותיה של דרך ארץ, ויקטין את הסיכון של הממשלה שהעניקה ערבות לחלק מההכנסות. ההערכה היא כי קרבתו של הקטע החדש לתושבי הקריות והגליל התחתון, תתמרץ אותם לעשות שימוש בכביש כולו.



החברה מנהלת מגעים לניהול ההנפקה עם ארבע חברות החיתום הגדולות - אי.בי.אי, גמול, לידר ולאומי ושות' - שיעניקו חיתום חלקי. ואולם בדרך ארץ מתכננים להגיע לקו הסיום רק עם שלוש חברות חיתום. זוהי הנפקה ראשונה מסוגה לפרויקט BOT בהיקף גדול, כמו כביש חוצה ישראל.



דרך ארץ



* עיסוק - זכיינית כביש חוצה ישראל



* זכייה בזיכיון - אפריל 98'



* היקף ההשקעה בפרויקט - 1.2 מיליארד דולר



* מספר עובדים - 30



* עובדים בחברות התפעול וההקמה של הפרויקט - 1,500 ישירים, ועוד אלפים באופן עקיף



* מנכ"ל - אהוד סביון



* בעלי מניות - אפריקה ישראל , שיכון ובינוי , CHIC


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully