וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה למיזוג דנקנר השקעות ומתב ולרכישת דור כימיקלים ע"י מופלפאן

אורה קורן

6.10.2002 / 7:14

בני משפחת דנקנר בוחנים את ההצעה במסגרת השלב השני בארגון מחדש של קבוצת דנקנר, לאחר עסקת אלרן; מהלכים אלה יתבצעו, ככל הנראה, ב-2004



מאת אורה קורן ושלומי שפר



קבוצת דנקנר בוחנת הצעות לשלב שני בארגון מחדש של אחזקותיה, לאחר סיום המהלך של הפיכת אלרן לחברת האחזקות של הקבוצה. ההצעות כוללות את מיזוג דנקנר השקעות עם מתב ואת הפיכתה של דור כימיקלים לחברה בת של מופלפאן האיטלקית. על פי ההצעות, מהלכים אלה יתבצעו, ככל הנראה, ב-2004. מקורבים לקבוצה העריכו כי הקבוצה תאמץ את ההצעות. לא ניתן היה להשיג את תגובת אלרן עד סגירת הגיליון.



תוכנית הארגון מחדש הנבחנת בקבוצת דנקנר כוללת שני שלבים עיקריים. בשלב הראשון, המתנהל כיום, רוכשות אלרן השקעות ואלרן החזקות את גרעין השליטה בחברות הציבוריות של הקבוצה - דנקנר השקעות, תעשיות מלח ודור כימיקלים. בשלב השני, ימוזגו דנקנר השקעות וחברת הכבלים מתב שבשליטתה (50%). בנוסף יתבצע "היפוך שרוול" בחברות דור כימיקלים ובחברה הבת שלה מופלפאן, שבה מחזיקה דור כימיקלים 80% מהמניות. בסיומו של ההליך תרכוש מופלפאן את דור כימיקלים מבעלי המניות בה, ותהפוך אותה לחברה בת.



קבוצת דנקנר החלה בביצוע השלב הראשון של הארגון מחדש, והשבוע צפויים באי כוחה להגיש לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל את הבקשה לאישורו. לאחר סיום המהלך תחזיק אלרן בשליטה בתעשיות מלח, השותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים . בבנק ישראל מתכוונים לבחון את השלכת השינוי על היציבות הפיננסית של בעלי השליטה בבנק הפועלים. מקורבים לקבוצה העריכו כי המבנה המוצע של העסקה אינו כולל שינויים לרעה בחוסן הפיננסי של קבוצת דנקנר, ולפיכך ישנם סיכויים טובים לקבלת האישור.



השלב השני, המוצע בתוכנית,כולל את מיזוג דנקנר השקעות ומתב תוך ירידה באחזקות קבוצת דנקנר בדנקנר השקעות מ-64% ל-32%-51%. כתוצאה מהמיזוג תוכל דנקנר השקעות ליהנות מהמזומנים במתב, בהיקף של 75 מיליון דולר. אם מתב תשלים את מימוש אחזקותיה בחברת הסלולר פרטנר , עשוי המימוש להכניס לחברה כ-100 מיליון דולר נוספים.







התוכנית ל"היפוך שרוול" בדור כימיקלים מבוססת על מימוש אופציית "קול" שניתנה לדור כימיקלים לרכישת יתרת המניות (20%) במופלפאן, שבה מחזיקה כיום החברה 80%. לאחר מכן תבצע דור כימיקלים פיצול (ספין אוף) של מופלפאן. לאחר הפיצול תצא מופלפאן בהצעת רכש למניות דור כימיקלים. על פי אחת ההערכות, מהלך זה יביא לצמצום החוב הפיננסי של קבוצת אלרן.



הארגון מחדש, על שני שלביו, נועד לשפר את תזרים המזומנים של קבוצת אלרן, להגדיל את ההון העצמי שלה, להשיג גמישות תזרימית ולהגביר את הייעול על ידי מיזוג פעילויות. באמצעות נקיטת מהלכים אלה אמורה הקבוצה ליהפך לחברת אחזקה מהמובילות במשק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully