וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 חודשי עבודות שירות וקנס של 20 אלף שקל לנוטריון שאישר את חתימת הפטריארך היווני על הסכמי החכרת קרקעות הכנסיה בירושלים למדינה

אמיר הלמר

6.10.2002 / 17:15

עו"ד אברהם פרי אישר כי הפטריארך היווני חתם על יפויי כוח מתאימים לצורך החכרת קרקעות הכנסיה בשווי 20 מיליון דולר, מבלי שהפטריארך חתם על המסמכים בפניו



שופטת בימ"ש השלום בירושלים, שולמית דותן, גזרה היום על עו"ד אברהם פרי 6 חודשי עבודות שירות וכן 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל בגין הרשעתו בעבירות של שבועת שקר ומתן תעודה כוזבת בפרשת החכרת קרקעות הכנסיה היוונית האורתודוכסית בירושלים.



פרי הורשע עפ"י הודעתו בכך שבאפריל 2000 הוא התבקש לאמת כנוטריון את חתימתו של הפטריארך היווני בעסקת מקרקעין אותה מתעתדת הכנסיה לבצע עם מדינת ישראל לפיה תחכיר הכנסייה למדינה קרקעות בשכונות רחביה וטלביה בירושלים וכן בבית שמש, תמורת סכום כולל של 20 מיליון דולר, כאשר 16 מיליון מתוכם מיועדים לכנסיה ו-4 מיליון דולר למתווכים בעסקה.



עפ"י כתב האישום, פרי התבקש לאשר חתימת הפטריארך על ההסכמים וייפויי הכוח, וזאת ע"י שני אנשי העסקים יעקב רבינוביץ ודוד מורגנשטרן, שתיווכו בעסקה בין הכנסיה למדינה ואשר עומדים כיום לדין בגין מרמה וזיוף בפרשה לאחר שהתברר, בעקבות תלונות שהגישה הכנסיה, כי חתימות הפטריארך על המסמכים השונים היו מזויפות.



מכתב האישום שהוגש כנגד פרי בפרשה עולה כי פרי נקרא לחדרו של הפטריארך כדי לאשר את חתימתו על מסמכי העסקה ואישר אותם מבלי שהפטריארך חתם עליהם בפניו ועל סמך אמירה של רבינוביץ כי הפטריארך חתם על ההסכמים בפניו.



לאחר שפרי אישר באזני נציגי המדינה ובפני עו"ד יעקב וינרוט, נציגם של רבינוביץ ומורגנשטרן בעסקה, כי הפטריארך חתם על ההסכמים, מסרה המדינה לרבינוביץ צ'קים בסך כולל של 16 מיליון שקל כדי להעבירם לכנסיה. ככל הידוע, הכסף שהעבירה המדינה לרבינוביץ' לא הגיע לידי הכנסיה ועקבותיו נעלמו.



עוד נטען בכתב האישום נגד פרי כי לאחר שביוני 2000 נפתחה חקירת המשטרה בעקבות תלונת הכנסיה בעניין, הוא נתן תצהיר שיקרי לפיו חתם הפטריארך היווני על המסמכים הנדרשים בפניו וזאת במסגרת הלכים אזרחיים בהם פתחה הכנסייה כנגד המדינה לביטול העסקה בקרקעות. גם במסגרת החקירה המשטרתית נטען בכתב האישום חזר פרי על גירסתו זו לפיה חתימת הפטריארך נעשתה בפניו.



פרי הודה לראשונה במעשיו במסגרת עסקת הטיעון שגובשה לפיה הוא יודה ויורשע בעבירות המיוחסות לו והפרקליטות תגביל עצמה לתקרה של 6 חודשי מאסר בעבודות שירות וכן למאסר על תנאי וקנס. עוד נקבע בהסדר כי לאחר גזר הדין תוגש כנגדו קובלנה ללשכת עורכי הדין במסגרתה יוטל עליו עונש השהייה לתקופה של בין שנה ל-3 שנים מהלשכה.



כאמור, לפני ימים ספורים ניתן גזר הדין בעניינו של פרי, כאשר השופטת מציינת כי עסקת הטיעון מקלה עם הנאשם. השופטת מציינת בהחלטתה כי "הנאשם פגע במה שהיה צריך להיות קדוש מבחינתו והוא ערכה של חתימתו שלו ופגע במה שמבחינתו כעורך דין היה צריך להיות קודש הקודשים והוא עדות ותצהיר לפני בית משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully