וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם הודעה על חבילה? לא בטוח שהיא בסניף הדואר

אירה אימרגליק

17.11.2015 / 10:20

לקוחות שקיבלו לאחרונה הודעה על חבילה הופתעו לגלות שהדואר לא מחכה להם בסניף הקרוב לביתם, אלא בנקודות מסירה חדשות – חנויות וקיוסקים פרטיים. חברת דואר ישראל חוללה שינוי במדיניות החלוקה שלה, אבל שכחה ליידע את הלקוחות

יח"צ - חד פעמי

מישל דור, תושב רמת השרון, נתקל בהתנהלות משונה סביב חבילה שקיבל בדואר. לביתו הגיעה הודעה רגילה בצורת פתק ורוד ודור ניגש כהרגלו לסניף דואר שליד ביתו. לאחר דקות ארוכות של המתנה בתור הוא גילה שהחבילה כלל לא נמצאת בסניף אלא בחנות לטלפונים סלולאריים במרכז רמת השרון. פקיד הדואר הפנה את תשומת לבו של דור לכיתוב שעל הפתק "נא לקבל במרכז מסירות mobile 54".

"לא הבנתי מה הקשר בין החנות של טלפונים סלולארים לבין חבילת דואר שאני אמור לקבל", סיפר דור, "וברור שלא שמתי לב לכיתוב שבתחתית הפתק. שנים שאני מקבל דואר בסניף שליד ביתי, אז למה לי לחשוב שמשהו השתנה?"

מתברר שלא מדובר במקרה אחד, אלא במהלך חדש של חברת דואר ישראל, שהחליטה להוציא את מסירת החבילות מהסניפים, ולהעביר את הפעולה לנקודות מסירה פרטיות, על מנת להקל על העומס ביחידות דואר. רפורמה מעניינת, שאמורה כנראה להטיב עם ציבור הלוקחות, אלא שבדרך לשיטה החדשה, שכחו בדואר להודיע על שינוי בהתנהלות.

תחנת חלוקת חבילות של דואר.
חנות סלולר בה מחולקות חבילות

פרט לכתובת שונה שהופיעה בתחתית הפתק הוורוד, לא נשלחה שום הודעה נפרדת שמפנה את תשומת לבו של הלקוח לשינוי. לא היה גם קמפיין פרסומי רחב. דואר ישראל הסתפקו בהודעה קצרה באתר ובדף הפייסבוק של החברה. דוגמתו של מישל דור ולקוחות אחרים שאיתם שוחחנו מלמדת שלא די בכך. רוב הציבור לא נכנס לאתר של דואר ישראל על בסיס יומיומי ומחפש אחר הודעות חדשות. רוב הציבור גם לא בוחן בקפידה את הפתק הוורוד שמגיע לביתנו, אלא מניח שהדואר נמצא במקומו הרגיל – סניף הדואר.

איך זה עובד? הלקוחות שמקבלים הודעה על חבילה לביתם, יקבלו מעתה גם כתובת של נקודת מסירה חדשה בעירם, בה יוכלו לאסוף את הדואר. נקודות אלה, הן חנויות וקיוסקים פרטיים שתוכן הממכר שלהן לא קשור לתוכן החבילה שהגיעה. חנות צעצועים, קונדיטוריה, מכולת שכונתית - כל אלה הפכו בין יום ליחידות דואר שמוסמכות למסור לכם חבילות.

הפריסה הרחבה של סניפי הדואר הרגילים מאפשרת כמעט לכל לקוח גישה נוחה לסניף הקרוב לביתו, אפילו בהליכה. מרכזי חלוקה חדשים מעטים יותר במספרם, לכן סיכוי גבוה שהחבילה תחכה לכם במרחק נסיעה מביתכם. "אני גרה בצפון הישן של תל אביב", סיפרה לקוחה נרגזת, "נאלצתי לאסוף את החבילה מקיוסק שנמצא בקצה השני של העיר. לא הייתה חניה בקרבת המקום אז חניתי רחוק ונאצלתי לצעוד".

מחברת דואר ישראל נמסר כי "במסגרת הפעולות שהחברה עושה לשיפור השירות ללקוחות, פתחנו כ- 100 מרכזי מסירה ברחבי הארץ. מרכזי המסירה מאפשרים ללקוח לקבל את דבר הדואר בשעות ארוכות יותר מאלו המקובלות בסניפים וכן לקבל שירות מהיר לקבלת החבילה. מעבר לכך שדבר פתיחת המרכזים פורסם באמצעי התקשורת, על הפתק שמקבל הלקוח מצוין שם המרכז וכתובתו, כמו במקרה המדובר. חברת דואר ישראל תמשיך ותפעל למען ציבור לקוחותיה, המוזמנים להגיע לכ- 200 סניפים עד השעה 20:00 בערב ולהזמין תור באפליקציה של דואר ישראל בכ-240 סניפים ולקבל שירות מהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully