וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו נפלה ב-3.8% לשפל נוסף בעקבות חששות מהמתיחות בעיראק ומשבר החובות האבודים

דפנה מאור

7.10.2002 / 8:53

ירידות חדות נרשמו גם בקוריאה, טייוואן והונג קונג; האצ'יסון בשפל של ארבע שנים בעקבות ביטול הנפקת אג"ח



ירידות חדות נרשמו בבורסות אסיה בשל חששות מהאטה נוספת בכלכלה העולמית, סכסוך צבאי במזרח התיכון ובעיות במערכת הבנקאות ביפאן. בורסת טוקיו נפלה ב-3.8% לשפל חדש, על רקע חששות כי תוכנית ניקוי אורוות במערכת הבנקאית תביא להתמוטטותם של מוסדות פיננסיים גדולים. בקוריאה נסוג הקוספי ב-3.6%. מדד האנג סנג בהונג קונג ירד ב-2% במחצית הראשונה של המסחר.



ירידה חדה במדד המשולב יפאן נרשמה בחודש אוגוסט. המדד נסוג לרמה של 44.4% לעומת 70% ביולי. היתה זו הפעם הראשונה בשמונה חודשים בה ירד המדד מתחת ל-50% - והצביע על נסיגה בפעילות הכלכלית ביפאן.



לחששות המשקיעים ביפאן תורמת גם התנהלותה ההססנית של ממשלת יפאן ביישום רפורמות במערכת הבנקאות. ענקיות הפיננסים של יפאן כורעות תחת נטל חובות מסופקים של 430 מיליארד דולר. בשבוע שעבר הודח הרגולטור הפיננסי הראשי של יפאן והוחלף בתומך ברפורמה, אולם עד כה לא הציגה ממשלת יפאן תוכנית רפורמה חדשה, אם כי היא הודיעה כי תציג תוכנית למניעת דפלציה עד 17 באוקטובר.



אם אכן תתבצע רפורמה במערכת הבנקאית של יפאן, חוששים המשקיעים כי היא תביא להתמוטטות של כמה מהבנקים הגדולים. בנק מיזוהו נפל ב-7.5%; סומיטומו מיטסוי נפל ב-9%.



מניות הבלו צ'יפ בטוקיו נפלו בעקבות חשש ממיתון חוזר בארה"ב: טויוטה ירדה ב-2.6%; סוני ירדה ב-2.5%.



טושיבה ירדה ב-6.6% לאחר שמנכ"ל החברה ונשיאה אמר כי הוא חושש כי בתחילת השנה הבאה תהיה נפילה בביקוש הצרכני בארה"ב. טושיבה צופה התאוששות בשנת 2003, אך הזהירה כי המחצית הראשונה של השנה צפויה להיות חלשה. דברים אלה עמדו בניגוד עז לתחזית אופטימית שנתן מנכ"ל אינטל, קרייג בארט, הצופה התאוששות בשוק הטכנולוגיה כבר בתחילת 2003.



מניות הטכנולוגיה בקוריאה הובילו את הירידות. סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-3.3%, קונצרן LG נפל ב-5.9%.



בהונג קונג נסוגה האצ'יסון וומפואה, ענקית השקעות הטכנולוגיה, ב-2.3% לשפל בן ארבע שנים. מניית הקונצרן, בעל השליטה בפרטנר הישראלית, נתונה תחת לחץ מאז ביטלה האצ'יסון הנפקת אג"ח ענקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully