וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות הכשרה נערכת לשלם למחזיקי האג"ח שלה: תקבל 35.5 מ' ש' ממכירת אג"ח של הכשרת הישוב לכלל חיתום

אלי דניאל

7.10.2002 / 9:15

בשבוע שעבר הודיעה הכשרת הישוב כי היא מעבירה למלונות הכשרה אג"ח שלה בכדי שזו תמכור אותם לצד שלישי; בנובמבר 2002 תידרש מלונות הכשרה לשלם כ-26.2 מ' ד' לבעלי האג"ח



חברת מלונות הכשרת הישוב נערכת לביצוע התשלום הקרוב למחזיקים באיגרות החוב שלה (מסדרה 2), וזאת לאחר שאמש חתמה החברה על עסקה במסגרתה היא תמכור 35.5 מיליון איגרות חוב (מסדרה 9) של החברה האם שלה, הכשרת הישוב , לכלל חיתום תמורת 35.5 מיליון שקל (ברוטו).



סכום זה ישמש את החברה לפירעון התשלום הראשון - מתוך שלושה - בגין איגרות החוב שלה, תשלום שיתבצע ב-30 בנובמבר 2002 ושהיקפו מסתכם בכ-26.2 מיליון שקל. טרם ביצוע עסקה זו לא היו בקופתה של מלונות הכשרה מזומנים די הצורך לשם ביצוע התשלום האמור. הסכום שיישאר בקופת מלונות הכשרה, עם השלמת העסקה עם כלל חיתום, יסתכם בכ-32.7 מיליון שקל, שכן, מלונות הכשרה התחייבה לשלם לכלל כ-2.8 מיליון שקל בגין הוצאות העסקה.



במלונות הכשרה מציינים עוד כי על פי דרישתה של כלל חיתום, התחייבה החברה כי במידה שהכשרת הישוב לא תפרע את איגרות החוב שלה, אזי כלל תהיה זכאית לחזור אל החברה ולצורך כך אף התחייבה החברה הבת של מלונות הכשרה, מלון נפטון, לשעבד לטובת כלל בשעבוד קבוע את זכויותיה במלון נפטון באילת.



שני הצדדים התנו את ההסכם ביניהם במספר תנאים מתלים, בהם קבלת אישור צדדים שלישיים - ככל הנראה בנקים - אשר יאפשרו את רישום השעבוד לטובת כלל. בכוונת הצדדים להשלים את העסקה עד ליום ה-14 באוקטובר 2002.



בראשית חודש יולי השנה הודיעה חברת דירוג האשראי מעלות על הורדת דירוג האג"ח של מלונות הכשרה מדירוג BBB לדירוג BB-. במעלות ציינו אז כי הורדת הדירוג להתחייבויות החברה נובעת מהמשך ההרעה בענף המלונאות, מצב אשר השפיע על המשך ההידרדרות במצבה הפיננסי של מלונות הכשרה. זו סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות בהיקף של כ-13.3 מיליון שקל, כ-22% פחות מההכנסות שהושגו ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הפסידה החברה כ-4 מיליון שקל, כ-8% פחות מההפסד ברבעון השני של שנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully