וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר עם הלוויין "עמוס 5" נותק; האם הוא אבוד?

22.11.2015 / 12:10

חברת חלל תקשורת הודיעה על אבדן הקשר עם הלוויין ששווה 150 מיליון דולר. בראיון לאולפן וואלה! NEWS מסביר דני ברוק מסוכנות החלל הישראלית על משמעות התקלה

עריכה: ניר חן

חברת "חלל תקשורת" הודיעה כי איבדה את קשר עם לוויין התקשורת הישראלי "עמוס 5" שסיפק שירותי תקשורת באזורנו. מה המשמעות של אובדן תקשורת והאם ניתן לתקן את הנזק?

דני ברוק, יועץ שיתופי פעולה בינלאומי מסוכנות החלל הישראלית מסביר בראיון באולפן וואלה! NEWS כי מדובר במקרה של אובדן תקשורת – לא ניתן להבין מה הלוויין חווה, לא ניתן לתפעל אותו או לשנות שינויים תפעוליים שישנו את מצבו הנוכחי. ערכו של הלוויין נאמד ב 150 מיליון דולר והוא מייצר רווחים של 40 מיליון דולר בשנה. לדברי ברוק מדובר אכן במכה כלכלית לחברת חלל שתיאלץ למצוא דרכים למלא את פערי הכיסוי בשירות שהיא מספקת. ברוק מציין כי הלוויין עמוס 5 לא נבנה בארץ, וכי כל הלוויינים תוצרת ישראל מתפקדים כראוי.

לדברי ברוק אירועים מסוג זה קורים מפעם לפעם אבל אם לוויין הגיע למסלולו הסופי קיים סיכוי טוב שיתפקד לאורך כל הזמן שתוכנן לו ואף מעבר לכך. לדבריו, אין אפשרות לתקן את הנזק ללוויין עקב העלות הגבוהה של שליחת משימה מיוחדת לצורך כך. "זה גדול עלינו בכמה מספרים", אמר ברוק.

  • עוד באותו נושא:
  • עמוס 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully