וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי העוף לרשתות ירדו - המחיר לצרכן נשאר אותו דבר

אירה אימרגליק

24.11.2015 / 9:00

לפי ארגון מגדלי העופות המחיר הנגבה מרשתות השיווק עבור קילו עוף ירד בכ-10%. מבדיקת המחירים ברשתות השיווק עולה כי ההוזלה לא באה לידי ביטוי על המדף. רמי לוי: "המחיר לא משקף מבצעים"

אולפן וואלה

בעקבות מסקנות ועדת הכלכלה שהתכנסה ב-8 לנובמבר הודיע ארגון מגדלי העופות כי מחירי העוף הנמכר לרשתות ירד ב-10%. על פי הארגון, משרד האוצר זיהה עליה של 25% במחירי בשר פטם מאז 2012 וביקש ממגדלי העופות והמשחתות להתחשב בצרכנים ולהוזיל את העופות.

ארגון מגדלי עופות מסר שבמסגרת ההסכמות עם משרד האוצר התחייבו המגדלים להוריד את מחיר העוף וכך מחיר העופות שיוצאים היום מהמשחטות הוזלו בשקל וחצי עד שניים לקילוגרם. למרות זאת, בבדיקה שערכנו באמצעות אתר פרייסז, להשוואת מיחירי מזון בסופר באינטרנט, התגלה שמחירי העוף ברשתות השיווק נותרו ללא שינוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדקנו את המחירים של עוף שלם טרי בשלוש רשתות שיווק – שופרסל דיל, YOU, ורמי לוי במתחמי הקניות הגדולים בישראל בצפון, בדרום ובמרכז, לאורך התקופה האחרונה. מהבדיקה עלה, כי מחירי העוף נותרו יציבים במשך חודשיים האחרונים, והמחיר הנוכחי לא מגלם בתוכו את ההוזלה המדוברת. המחיר הנוכחי ברשת רמי לוי – 18.9 שקל לקילוגרם של עוף טרי שלם, היה זהה גם שבוע לפני התכנסות ועדת הכלכלה שחייבה את המגדלים בהורדת המחיר, וגם עמד על אותו סכום בחודשים אוגוסט ואוקטובר.

מחיר העוף השלם הטרי ברשת שופרסל דיל, שעומד גם הוא על 18.9 שקל לא השתנה בחודשיים האחרונים. וכך גם מחיר העוף השלם ברשת YOU שעומד היום על 17.8 שקל, פרט לירידה מסוימת בחודש אוקטובר, שניתן לייחס אותה למבצע מסוים ובטח לא להוזלת המחירים המדוברת.

"התחייבנו להוריד את המחירים מתוך אחריות לאומית והשתתפות בצורך להפחית את עלויות המחיה הגבוהות בישראל", אומר מוטי אלקבץ, מנכ"ל ארגון מגדלי העופות "אנו מצפים מרשתות השיווק לאפשר גם לצרכן ליהנות מההוזלה".

רמי לוי מסר בתגובה: " מחיר העוף שאנחנו מוכרים בממוצע הוא 13 שקל. וזה מחיר זול יותר מהמחיר שהעוף נמכר לנו מהמשחטות. מחיר 18.9 שקל שרואים על מדפי הסופר ובאתר, הוא מחיר בסיסי שלא מביא בחשבון את המבצעים שאנחנו מציעים ללקוחות".

ברשת שופרסל דיל ומגה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully