וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים שייעשו לכם את הבלאק פריידי

רם הדר גולדשמידט

24.11.2015 / 16:46

לקראת סופשבוע שמקדש את תרבות "הסיילים" האמריקאית, עם קניות ומבצעים מעוררי השתאות, כדאי להכיר את אסטרטגיות המכירה של האתרים כדי לצלוח את הרכישות בשלום, ולהישאר עם קצת כסף לבזבוזים

מערכת וואלה!

פעם בשנה, ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר, חל חג ההודיה האמריקאי, ובמקביל לו מתקיים יום המכירות המוכר בעולם, הבלאק פריידיי, יום שישי השחור. כיאה לאחד ימי המכירה היותר מזוהים עם תרבות ה"סיילים" האמריקאית, המבצעים שמוצעים לרוכשים גורמים לרבים להמתין עם הרכישות ליום הזה. למעשה מדובר בסוף שבוע ארוך של קניות ומבצעים מעוררי השתהות, המאופיינים בעיקר במבצעי loss leaders על גבול השערורייתיים.

ניתן לחלק את מבצעי ה-Loss leader לשני סוגים עיקריים: הראשון הוא מבצעים על מוצר, כל מוצר בעל ביקוש סביר, שמוצע מתחת למחיר השוק, או במחיר הפסד, ומטרתו להוביל את הקונים, שכבר נמצאים בחנות, לבצע לרכישות נוספות. הסוג השני הוא של מבצע על מוצר מוביל, שבדרך כלל מחירו גבוה, ולכן מהווה אטרקציה מכירתית משמעותית, שגם היא מובילה לרכישות נוספות, כי הרי הלקוח כבר בחנות.

.

יום שישי השחור. באזהאנטר, סוכנות קריאייטיב (מריאן בו),
יום שישי השחור/באזהאנטר, סוכנות קריאייטיב (מריאן בו)

שתי אסטרטגיות מכירה אלה חשובות, ובארה"ב מרבית הקמעונאים שיכללו אותן לרמת האומנות. כך לדוגמא, חנויות לא יסתפקו במבצע משמעותי יחיד, אלא ישלבו לצד האטרקציה הגדולה וגם אטרקציות קטנות, שמוצעות בכמויות גדולות ונמשכות לאורכו של כל סוף השבוע בחנויות הפיזיות או הווירטואליות. המטרה של המבצעים האלה אחת ויחידה: לאלץ את הרוכש לשקול מבצעים נמוכים יותר ובכך לבצע הגדל של המכירה ("Up sale").

בארץ לעומת זאת, למרות גל "מבצעי בלאק פריידיי" נדמה לעתים כי הפואנטה הוחמצה, לפחות בכל הקשור למבצעי Loss leaders, שכן מרבית המבצעים מציעים, במקרה הטוב, מבצעי סוף עונה פושרים.

כדי להימנע מנפילה לכל מלכודות המכירה הצפויות לכל מי שמתכוון לרכוש בסוף השבוע הקרוב, והרבה, אספנו כמה טיפים שיסייעו לכם לצלוח את הרכישות בשלום, ולהישאר עם קצת כסף לבזבוזים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"בלי רשימה ארוכה של קניות אל תצא לסופרמרקט הגדול של החיים כי אי אפשר בלי..."

לפני הכל כדאי להכין רשימה של מוצרים שבהם אתם מעוניינים. כדאי לחשוב גם על הצרכים העתידיים שלכם. מאחר שמדובר בהנחות משמעותיות, שווה לבדוק היטב איזה מוצר כבר מחייב החלפה או שדרוג, מה נהרס או גוסס לאטו ועם איזה מוצר בהחלט לא תוכלו להמשיך הלאה. רק לאחר שהרשימה סגורה ומסוגרת – עם מרווח של 20% לחריגות ותיקונים (כי כאלה יהיו) ותקציב מוגדר – אפשר להמשיך הלאה.

אתרים ואפליקציות "מאתרי מבצעים"

הרבה מאוד מבצעים מוצעים בשלל אתרים, אפליקציות כלליות, אפליקציות ייעודיות למותגים או לאיתור המבצעים, חלקם "מסורתיים" כמו אמזון, בסט ביי, אתר וולמארט או טארגט, אתרי מותגים או אתרים "סיניים" עם מבצעים כמו דיל אקסטרים, אלי אקספרס וכדומה.

חשוב לשים לב למתודולוגיות המכירה של כל אתר. חלק מהאתרים משלבים משחקים, למשל ספירה לאחור עבור מבצעים מסוימים שהמלאי עבורם מוגבל וקטן; חלקם מעניקים הנחות גבוהות וקבועות עד גמר המלאי, ואחרים פשוט ידרגו עבורכם את הדיל הכי טוב שניתן למצוא עבור מוצר או מותג מסוים.

מומלץ בחום לעבור על האתרים כבר היום וזאת משתי סיבות: רוב המבצעים השווים כבר יופיעו באתרים, גם אם הרכישה בפועל לא תתאפשר בשלב זה, ובמרבית המקרים המבצעים האלה צפויים להשפיע על הרשימה שהכנתם.

השוואת אתרים

לאף אחד אין מונופול על השכל ובטח שלא על השוואות מחירים. לא מעט אתרים יציעו דירוגים והשוואות. באתרים כמו Business insider, Huffington-post או Mashable כדאי לחפש כתבות השוואה, ולשים לב שההשוואות יכולות להתעדכן בכל רגע לפי המבצעים המשתנים – והם משתנים.

שער חליפין

מסתבר ששער הדולר הרבה יותר גמיש מכפי שחשבתם. בבחירת אמצעי התשלום ולעתים אפילו באתר – תלוי מי עושה עבורכם את ההמרה לשקלים – כדאי לבדוק מה שער הדולר המדובר. לא פעם תופתעו לגלות מה גובה העמלות, או שאתרי תשלומים מסוימים "מקבעים" את שער המטבע ומשפיעים משמעותית על מחירי המוצר שחשבתם לקנות.

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
כררטיס אשראי או פיי-פאל?/ShutterStock

איך משלמים?

בעת ביצוע רכישה באינטרנט עומדות בפנינו כמה דילמות. הראשונה, כמה מהר ה"הלבנה" נופלת בחשבון? חברות האשראי - בנקאי או חוץ בנקאי - מציעות כמה אפשרויות ל"וויסות" הזרימה. למשל, תקרת הוצאה חודשית, או חלוקה קבועה לתשלומים בביצוע חיובים מחו"ל. התייעצו עם נציגי השירות, נסו להבין מה הריבית המוצעת לכם (הריבית מחושבת ד"א שנתי – לא חודשי) ורק אז קבלו החלטה מה הכי נכון עבורכם.

הדילמה השנייה היא אם להיעזר באמצעי התשלום ה"מסורתי", או להירשם לשירותים כ-Paypal שבהם הסכום מועבר באמצעות כרטיס האשראי לחברה, וממנה לכל עסקה שתבחרו ושמכבדת את הארנק שבחרתם. כדאי לשים לב שיש כמה אופציות כאלה, ושחלק מהאתרים הגדולים מציעים כרטיסים כאלה משלהם – בדיוק כמו כרטיסי האשראי שמוצעים בסופר. היתרון הוא בך שיש לכם בטחון נוסף בעת הרכישה, ושאתם לא חושפים את כרטיס האשראי שלכם בכל אתר. החיסרון: עמלות, עמלות, עמלות - וכמובן שער המטבע.

כמה זה עולה לנו?

לא משנה איך מסתכלים על זה – בסופו של דבר החבילה שלכם תצטרך לעבור דרך המכס. כך הם פני הדברים אם שלחתם את ההזמנה שלכם לחבר או לבני משפחה שמתגוררים בחו"ל, במטרה שהם יביאו את המוצרים לישראל כשבואו לביקור - או שאתם תיסעו לבקר ותביאו את המוצר בעצמכם; וכך יקרה גם אם שלחתם את החבילה ישירות לביתכם או באמצעות חברות שילוח שמספקות שירות של "כתובת מקומית בחו"ל" ועושה ההעברה לישראל.

חשוב להיכנס להמדריך לנוסע השב מחו"ל ולטבלת המסים למזמינים מוצרים דרך הדואר או חברות בלדרות, שבהם מפורטים כל תנאי המשלוח והתשלום ואחריות המזמין לגבי אמיתות הצהרת השולח. השוני בין "להביא בעצמך" או לשלוח בדואר, או השוני בין סוג המוצר שרוצים להביא ארצה עצום.

ממיינים חבילות יום אחרי מכירות "יום הרווקים" בסין, נובמבר 2014. GettyImages
לברר טוב טוב על המשלוח/GettyImages

משלוחים

בעת בחירת חברת המשלוח חייבים להתחשב בכמה נתונים קריטיים. הראשון שבהם או שאלת המחיר של המשלוחים. לכבוד התקופה הזו יש לא מעט מבצעים בתחום השילוח לישראל, ולכן שווה לעשות שופינג גם בבחירת חברת השילוח. השני הוא הנוחות - אחרי שחקרתם, בדקתם, השוותם ותכננתם כלכלית - כל שנותר לכם זה לוודא אם החברה מטפלת בכל הסוגיות - כולל מיסוי ושחרור - ומביאה את הרכישה עד הבית או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully