וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע חוקרת את העסקות בין AOL לאוקסיג'ן מדיה בחשד לרישום כפול של ההכנסות

דפנה מאור

7.10.2002 / 10:06

ההכנסות, שנרשמו בשתי חטיבות במקביל, לא שימשו לניפוח ההכנסות של החברה כולה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



רשות ני"ע בארה"ב חוקרת עסקות שנעשו בין AOL טיים וורנר לבין אוקסיג'ן מדיה, בחשד כי ההכנסות מעסקות אלו נרשמו ביותר מחטיבה אחת של AOL וניפחו את השורה העליונה של החטיבות. על החקירה דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



אוקסיג'ן חתמה על הסכם עם AOL ב-2001, לפיו צורף ערוץ הכבלים של אוקסיג'ן, המיועד לקהל נשי, לרשתות הכבלים של טיים וורנר. אוקסיג'ן התחייבה להוציא 100 מיליון דולר על פרסום בערוצי המדיה של AOL, בעיקר באמריקה אונליין, ובתמורה קיבלה החברה פטור מדמי השקה ברשתות. לפי מקורות יודעי דבר, התבצע רישום ההכנסות מעסקות הפרסום באופן כפול - גם בחטיבת אמריקה אונליין וגם בטיים וורנר כייבל.



ככל הנראה, לא שימש הרישום הכפול לניפוח הכנסותיה של החברה כולה, אלא רק של החטיבות, מכיוון שהתוצאות המאוחדות של החברה מוחקות רישום כיפול. אולם, הצגת ההכנסות עבור כל חטיבה בנפרד גרמה להצגת תמונה ורודה יותר בעיני המשקיעים, שבחנו בדקדקנות את הביצועים הנפרדים, במיוחד על רקע הידלדלות הצמיחה בחטיבת האונליין.



AOL חשודה כי ביצעה עסקות סיבוביות עם חברות נוספות שנועדו לנפח את הכנסותיה. בספטמבר הודו שלושה מבכירי קמעונאית הנדל"ן המקוונת הומסטור.קום (סימול HOMS) באשמה על חלקם בהונאה החשבונאית של החברה. הודאתם עלולה לסבך את AOL, השותפה העיקרית לעסקות סיבוביות שהיו בבסיס ההונאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully