וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: האוצר צריך לבטל את הנפקת השחרים לתקופה של חודש

ליאור כגן

7.10.2002 / 10:42

הכלכלן הראשי של נשואה זנקס: ההנפקה שתבצע היום הממשלה היא אטרקטיווית למי שחושב שמדינת ישראל לא תתמוטט ותעמוד ביעד האינפלציה

"הנפקת השחרים שיבצע היום האוצר היא אטרקטיווית למי שחושב שמדינת ישראל לא תתמוטט ומאמין שהממשלה תעמוד ביעד האינפלציה", כך אומר ל-TheMarker שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות נשואה זנקס. לדבריו, משקיע שקונה היום איגרות חוב ממשלתיות מסוג שחר בתשואה של 12.3%-12.5% צפוי ליהנות בעתיד מרווחי הון גבוהים.

עם זאת, מעוז סבור כי משרד האוצר שוגה כאשר הוא מחליט להנפיק איגרות חוב בתקופה הנוכחית, דבר שמגדיל את ההיצע ודוחף את מחירי האיגרות מטה. "האוצר היה צריך לבטל את הנפקת השחרים לתקופה של חודש לפחות, ובמקום זאת להנפיק איגרות חוב דולריות מסוג גלבוע. לדבריו, הנפקת גלבועים לא מגדילה את החוב הלאומי, ועל האוצר להנפיק איפה שזול, במיוחד בתקופה זו של ליברליזציה.

מעוז מציין כי הנפקת איגרות החוב על ידי האוצר דוחפת את הריביות בשוק כלפי מעלה, כל זאת במצב של מיתון קשה במשק שלא זכור משנת 1966. "המשק לא יוכל לשאת שיעורי ריבית כה גבוהים. זה יביא לשיתוק כללי ולקריסת מערכות", אומר מעוז. לדבריו, המשק נמצא במיתון כאשר המדיניות היא של צמצום מוניטרי ופיסקלי, מה שיקשה על חזרה לצמיחה.

מעוז מעריך כי תשואה של 12.5% בשחרים היא אטרקטיווית לנוכח העובדה כי המשק לא יוכל להחזיק מעמד זמן רב עם שיעורי ריבית כה גבוהים. לדבריו, רכישת שחרים בתשואות הנוכחיות תביא לתשואה ריאלית של כ-8.5%, גם לאחר תשלום המס שייכנס לתוקף בשנה הבאה.

מעוז מצין כי הציבור הרחב לא נכנס לפאניקה והוא לא רוכש דולרים בהיסטריה. "הציבור מגלה בגרות למרות נסיונות הבנקים להכניס אותו לפאניקה", אומר מעוז. לדבריו, הפחד הגדול הוא שהציבור יתחיל למכור שקלים והמצב יחריף עוד יותר.

מעוז מעריך כי הדולר יתייצב השבוע על רמה של 4.84 שקלים, זאת על רקע פעילות ערה של זרים בשוק המט"ח. להערכתו, מדד המחירים של חודש ספטמבר, שלא הושפע מהפיחות האחרון, יירד ב-0.2%, ואילו מדד המחירים של חודש אוקטובר יעלה בכ-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully