וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלישה קטנה לחו"ל: 9 מיליארד שקל על רכישות און ליין

אירה אימרגליק

25.11.2015 / 15:18

מחקר בינלאומי חדש חושף את הרגלי הקניות של הישראלים ברשת: רוב הקונים עושים את הקניות בחו"ל, היעד הפופולרי ביותר הוא סין והקטגוריות המובילות הן אופנה, צעצועים, אלקטרוניקה, ולאחרונה צומח במהירות גם שוק התיירות ורכישת כרטיסים למופעים ואירועי ספורט בחו"ל

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
לפטופ וכרטיס אשראי/ShutterStock

השוק הגדול ביותר בעולם היום לסחר אלקטרוני הוא סין עם היקף של 562 מיליארד דולר, במקום השני מדורגת ארה"ב עם שוק בהיקף של 349 מיליארד דולר, אחריו אנגליה עם שוק של 99 מיליארד דולר ויפן, שבה 97% מהגולשים קונים באינטרנט, מגיע היקף השוק ל-90 מיליארד דולר. ישראל היא שחקן עולה בשוק. רוב הישראלים מוציאים את כספם על קניות און-ליין בחו"ל, אך גם המסחר האלקטרוני בארץ נמצא בצמיחה מואצת, בעיקר בתחום האופנה והמזון.

נתונים אלה עולים ממחקר שערכה חברת Ipsos עבור חברת PAYPAL, והשתתפו בו יותר מ-23,000 בוגרים בני 18 ומעלה מ-23 מדינות, שמחזיקים במכשירים המאפשרים גלישה באינטרנט.

73% מהגולשים הישראלים עושים את הקניות שלהם באינטרנט. מתוכם 21% קונים רק בישראל ו-79% קונים גם בארץ וגם בחו"ל. עד סוף השנה צפוי היקף הרכישות של הישראלים בחו"ל להגיע ל-9.3 מיליארד שקל – עלייה של 19% בהשוואה ל-2014. על פי הערכות, שוק זה ימשיך לגדול ובתוך שנתיים יגיע להיקף של 12.5 מיליארד שקל.

עלויות משלוח גבוהות

49% מהישראלים אמרו כי המחסום העיקרי שלהם מפני רכישות באינטרנט בחו"ל הוא החשש שהמוצר שיגיע אליהם יהיה שונה מתיאור ההזמנה. חסמים נוספים הם עלויות המשלוח (48%), וזמן ההמתנה הממושך להגעת המשלוח (44%).

לצד אירלנד ואוסטריה ישראל היא אחת משלוש המדינות שבהן שיעור הקונים מחוץ לגבולות המדינה גבוה יחסית, עובדה המעידה לפי המחקר, על הבגרות של הצרכן הישראלי. מלבד המחיר הזול, ושירות משלוחים שהולך ומשתפר בשנה האחרונה, הצרכן הישראלי מתאפיין ברצון לאמץ חידושים בתחום הטכנולוגיה והמסחר.

במדינה כמו צרפת, למשל, הקונים שמרניים יותר ומעדיפים לקנות בתוך המדינה. הישראלים מזהים את המחירים הזולים ואת הפוטנציאל שטמון באתרים בינלאומיים – ובעיקר באתרים הסיניים - ולא מהססים לרכוש בהם.

הגורם העיקרי שמעודד ישראלים לקנות באתרים בחו"ל הוא משלוח חינם, כך ציינו 67% מהצרכנים שנשאלו במחקר. גורמים נוספים המעודדים ישראלים לקנות באתרים זרים הם אמצעי תשלום בטוחים (54%), משלוח מהיר (52%) וכן משלוח חזרה ללא עלות והגנת הקונה עם 44% ו-41% בהתאמה.

אילוסטרציה. ShutterStock
מוצרי אלקטרוניקה - רק במקום השלישי/ShutterStock

מה קונים הישראלים באינטרנט?

62% מהישראלים קונים באסיה, 51% קונים בארה"ב, ו-33% באירופה,. התזוזה לכיוון המזרח הוא חידוש של השנתיים האחרונות, שכן עד אז רוב הקניות של הישראלים התמקדו באמריקה הצפונית.

הקטגוריה המובילה ברכישות מקוונות באתרים בינלאומיים היא אופנה. 58% מהקונים באתרים בינלאומיים טוענים כי רכשו און ליין פריטי הלבשה, הנעלה ואופנה ב-12 החודשים האחרונים. קטגוריית צעצועים ותחביבים מדורגת במקום השני עם 37%, ורק אחריה מדורגות רכישות הציוד האלקטרוני עם 35% מהקונים באתרים בינלאומיים. התחום שנמצא בצמיחה הוא תיירות ורכישת הכרטיסים למופעים, ואירועי ספורט בחו"ל.

המחשב הוא עדיין המכשיר המוביל בשימוש לקניות אונליין בקרב 95% מכלל הצרכנים. אך במקביל 50% מהקונים עושים שימוש בטלפון החכם לצורך קניות אונליין ו-14% קונים אונליין באמצעות הטאבלט.

  • עוד באותו נושא:
  • פייפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully