וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל התעופה החל בחקירת השריפה שפרצה אתמול במנוע מטוס ארקיע באילת

TheMarker

7.10.2002 / 11:09

ראש מינהל התעופה: "אילו השריפה היתה פורצת במטוס גדול יותר היינו נמצאים כפסע מאסון תעופתי כבד"



מינהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה החל הבוקר (7 באוקטובר) בחקירת נסיבות השריפה שפרצה אמש במנוע מטוס "ארקיע" במהלך המראה בשדה התעופה באילת. במהלך ריצת ההמראה של מטוס "ארקיע" על מסלול שדה התעופה באילת, הבחין טייס המטוס מדגם ATR-72 באש הפורצת מאחד ממנועי המטוס, לאחר שעבר שני שלישים מהמסלול.



הטייס הפעיל את מערכת כיבוי האש העצמית של המטוס ובלם אותו מיידית, במקביל לכך הזעיק את צוותי כיבוי האש של השדה. כעבור כמה שניות כבתה האש, זאת, עוד בטרם הגיעו אליה צוותי הכיבוי. במטוס היו 48 נוסעים וארבעה אנשי צוות.



חוקרי מינהל התעופה האזרחית פרקו הבוקר את מנוע המטוס והעבירו אותו למעבדה של מינהל התעופה האזרחית לבדיקת נסיבות השרפה.



לדברי דובר משרד התחבורה, מבדיקה ראשונית עולה כי צוות המטוס פעל במהירות ובמיומנות והצליח לאתר במהירות את התקלה ולבצע את פעולות החירום הנדרשות במקרה של שריפה או תקלה אחרת.



ראש מינהל התעופה האזרחית, תא"ל (מיל') עמוס עמיר אמר כי השריפה שפרצה במנוע המטוס שבעקבותיה נאלץ הטייס להפסיק את ריצת ההמראה של המטוס היא תמרור אזהרה למצב בטיחות הטיסה של שדה התעופה באילת.



"אילו השריפה היתה פורצת במנוע מטוס בואינג 757 המהיר יותר ולא במטוס ATR כפי שאירע, היינו נמצאים כפסע מאסון תעופתי כבד", אמר ראש מינהל התעופה האזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully